Täytyy nyt täältä kysyä ennen kun ostan uudemman näytönohjaimen, että mitenkä tuo vaihtaminen tapahtuu.
Elikkäs mulla on tällä hetkellä integroitu Nvidia geforce4 mx ja olen ajatellut hommata Club 3d GF 6200 agp 128Mb 64-bit, kun kerran saisin sen halvalla.
Suoraan sanottuna en ymmärrä näytönohjaimista oikeen yhtään mitään mutta eiköhän tuo nyt huomattavasti parempi ole kun tämä integroitu.
Mutta itse kysymykseen, miten tämä vaihto tapahtuu? Kortin nyt luultavasti osaan tunkea paikalleen
mutta entäs siitä eteenpäin.
Täytyykö säveltää jotain että ubuntu ymmärtää käyttää sitä uutta korttia eikä tota integroitua? Tai bios:sta muuttaa jotain säätöjä että se ymmärtää käyttää tota uutta korttia.
Ja mitenkä tuota Xorg.conf:ia pitää muokata jne jne
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, voisiko joku todella kiltti henkilö kertoa miten tuo tapahtuu vaihe vaiheelta, koska kuten varmaan kaikki huomaa olen täysin pihalla tästä kortin vaihtamisesta.
Ja tarkoitus olisi hakea iltapäivällä tuo uusi kortti.
Anteeksi jälleen kerran tyhmät kysymykseni mutta en todellakaan ole tietokoneen sisuskaluihin koskenyt muuten kun kovalevyjä ja muistia lisäämällä.
En sitten vielä saanutkaan sitä uutta korttia, kyselen taas uudestaa apua sitten kun saan sen ja jos en saa sitä toimimaan