Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 7.10 on äänessä, mutta Mint 4 ja joku muukin on hiljaa.  (Luettu 3326 kertaa)

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
ASUS M2V-MX SE emolevyn äänipiiri on Realtek ALC662-GR Azalia 6-channel audio CODEC.

Mint 4 ja Mandriva asennukset ovat minulla äänettömiä. Olen yrittänyt jäljittää syytä tähän.
Jonkun linuxin KDE:ssä oletussovellus ei pysty soittamaan äänilevyä, mutta esimerkiksi Kaffeine soittaa.
Testilevyllä on vain waw-tiedostoja.

Asetelma: Kaikissa Alsa v.1.0.14 emulation code paitsi siduxissa .15, ääni HDA VIA VT82xx (alsamixer)

Linux ........... kernel

Frugalware .. 2.6.22-fw6 SMP  :-*
Mandriva ..... 2.6.22.9-laptop-lmdv
Mint 4 GG .... 2.6.22-14 generic
sidux ........... 2.6.23.14-slh-smp  :-*
Ubuntu GG .. 2.6.22-14 SMP  :-*

Miksi Mandriva ja Minttu eivät äännähdäkään ???

Tästä aiheesta Winen yhteydessä http://sidux.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=67837#67837
« Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo:10.28 kirjoittanut fossiili »

MikkoJP

• Käyttäjä
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Riippuu varmaan kuun vaiheesta ja planeettojen konstellaatiosta.

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
Riippuu ... kuun vaiheesta ...
Tähän mennessä en ole välittänyt kuuluuko mikrosta ääntä vai ei. Minulla on hifi-kuulokkeet korvilla ja musiikki tulee muualta kuin mikrosta, josta se ilman kalliita virityksiä olisi huonolaatuista. Mutta yritykseni ajaa SPWAW-sotapeliä Winella tyssäsi johonkin sotkuihin Alsan kanssa. On pakko opiskella ääniteknologia. Olen toki aikaisemmin editoinut vanhuksen muistelmaäänityksiä, mutta se sujui helposti Windowssissa.

Higgins

• Käyttäjä
    • Profiili
Mutta yritykseni ajaa SPWAW-sotapeliä Winella tyssäsi johonkin sotkuihin Alsan kanssa. O

Saanko kysyä, minkä takia tuota yrität? Jos peli on tehty windowsille, käytä windowsia. Jos et halua käyttää windowsia, älä pelaa ko. peliäkään! Näin helppoa se on! Onko tämä taas sitä linuxpakkosyöttöä junnuille, jotka sitä tuttua käyttistä haluaisivat käyttää mutta pappa vaan milloin mitäkin viritystä heidän koneilleen laittaa??

Sorry, en halunnut olla ilkeä, mutta...
Higg

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
Sorry, en halunnut olla ilkeä, mutta...
Higg
Minä kai olen täällä se ilkeä!

Olen vanhanaikainen ja siksi innostun aatteista. Avoimen koodin edistäminen on hyvä aate. Se on jopa suotavaa ihan bisnessyistä. Ei ole synti ja häpeä tehdä rahaa linuxilla kuten ilmeisesti Red Hat ja Mandriva - porukat tekevät. Kummatkin julkaisevat koodinsa. Enemmän tätä!

Aivan varmasti SPWAW-pelin installointi linuxiin vie tuhottomasti hauskaa peliaikaa, Nytkin pelikaveri odottaa vastasiirtoani. Omatuntoni soimaa linuxtelusta. Mutta kun XP taas sekosi (=minä sotkin sen) niin voisin ehkä yrittää elämää ilman Windowssia?

Steel Panthers World At War on legendaarinen strategiapeli II. Maailmansodasta. Sillä on laajat ja aktiiviset nettiyhteisöt. Suomessakin on. Jos onnistun konfaamaan SPWAW:n linuxiin, kerron sen Maailmalle!

PS: Perhelinuxkandidaattini sidux ei äänähdäkään. Muistin väärin ja nyt korjasin taulukon edellä.

PPS: Olen kohta höperö ukki maaseudulla. Älkää nähkö vaivaa ongelmieni eteen. Jos ne ei suomalaisilla foorumeilla ratkea, siirrän taakan vierasheimoisille.
« Viimeksi muokattu: 13.02.08 - klo:13.23 kirjoittanut fossiili »

Higgins

• Käyttäjä
    • Profiili
Minä kai olen täällä se ilkeä!
Olen vanhanaikainen ja siksi innostun aatteista. Avoimen koodin edistäminen on hyvä aate. Se on jopa suotavaa ihan bisnessyistä

Tuo on ihan kunnioitettavaa, mutta muista: Nuorisolle EI SAA VÄKISIN TUPUTTAA.

Higg

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
muista: Nuorisolle EI SAA VÄKISIN TUPUTTAA.
SPWAW on aikuisten peli. Siirtäisin sen linuxiin alan konkareille.

Nuoriso pelaa julmia räiskintäpelejä, niitähän on linuxissa joka lähtöön. Ikävä kyllä pojanpoikieni isä kieltää niiden asentamisen, koska ovat väkivaltaisia. Ei auta vaikka minun mielestäni örkkejä saisi lahdata, vaikka ne tulisivat tiellä vastaan eikä vain kuvaruudulla.

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
Siirsin tämän minttuongelman Mintin foorumille
http://www.linuxmint.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=9523

...............
Vaihdoin kovalevyn ja käyttikset häippäsi. Asensin Mandriva 2008 PowerPack version Linux Magazinen (March) DVD:ltä. Ei ääntele. Mintun kautta löytyi vinkkiä, että liittyy bugiin Alsa v. ...14 emulation koodiin. Tosin se toimi hyvin Ubuntussa.
« Viimeksi muokattu: 17.02.08 - klo:13.00 kirjoittanut fossiili »