Kirjoittaja Aihe: amarok ja musiikki tiedostot  (Luettu 2201 kertaa)

turboapc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
amarok ja musiikki tiedostot
« : 10.02.08 - klo:16.10 »
morjens!
eli ongelma on seuraava, haluaisin amarokin kokoelman näkyvän niin kuin se omissa kansioissani näkyy. Ne on minulle aakkosilla merkityissä kansioissa mutta amarokista saa esim artistin/levyn nimen perusteellä nuo näkymät ja sittenpä siellä on kaksi samanimistä artistia jos toisessa levyssä artistin nimi on kirjoitettu isolla ja toisessa pienellä...ärsyttävää, kaikki musatiedostoni ei anna muuttaa noita nimiä..ja joistain kokoelmista amarok tekee aina yhden kappaleen per sillä esiintyvä artisti kun taas minä haluaisin että se näkyy siellä kokoelma levynä X eikä X artisti ja X levy
Selkeää eikö, mutta kai joku tajus ja jos ei niin selvennetään sitten
 :)

Timbuktu

  • Vieras
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #1 : 12.02.08 - klo:20.22 »
Moika!!
EIkö AMarokissa ole siinä vasemmalla puolella, sellainen näkymä valikko mistä voit valita, että haluatko katsoa levyn, artistin vaiko kansioiden mukaan?
korjatkaa viisaamat
!!

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #2 : 12.02.08 - klo:20.57 »
morjens!
eli ongelma on seuraava, haluaisin amarokin kokoelman näkyvän niin kuin se omissa kansioissani näkyy. Ne on minulle aakkosilla merkityissä kansioissa mutta amarokista saa esim artistin/levyn nimen perusteellä nuo näkymät ja sittenpä siellä on kaksi samanimistä artistia jos toisessa levyssä artistin nimi on kirjoitettu isolla ja toisessa pienellä...ärsyttävää, kaikki musatiedostoni ei anna muuttaa noita nimiä..ja joistain kokoelmista amarok tekee aina yhden kappaleen per sillä esiintyvä artisti kun taas minä haluaisin että se näkyy siellä kokoelma levynä X eikä X artisti ja X levy
Selkeää eikö, mutta kai joku tajus ja jos ei niin selvennetään sitten
 :)

Mene Amarokin asetuksiin ja valitse kuvaruutunäyttö sieltä ota ruksi pois sisältö kohdasta sit mene sen litanian päälle artist%-title lenght.... näet muutettavissa olevat merkkijonot ja kopioit sieltä sinulle sopivan.

Terveisin jori52 ;)
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

turboapc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #3 : 14.02.08 - klo:20.13 »
moro!

eli selvis sen verran että amarokissa on vasemmalla puolen alhaalla kohta "tiedostot" jossa näkyy tuo tiedosto näkymä..mutta miten saan kokoelman näkymään tiedostojen polun mukaan? jori52:sen ohjeet eivät auttaneet..ilmeisesti hän ymmärsi aina niin selkeät ohjeeni väärin ::) esim. minulla on Sentencedin levyjä koneellani ja yhden levyn tiedoissa on kirjoitettu artistin nimeksi sentenced(pienellä kirjaimella) ja muissa Sentenced(isolla kirjaimella) joten minulla on kokoelmassani kaksi sentenced artistia.. Ärsyttävää ja turhauttavaa..ja sitten ne kokoelmat missä on useampi artisti............ >:(

turboapc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #4 : 17.02.08 - klo:09.55 »
moro taas !
eikö kellään ole antaa hyvää ratkaisua aiheeseen ???

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #5 : 17.02.08 - klo:10.03 »
Todella vaikea ratkaisu on:
muuttaa käsin ne nimet, pain in the ass, varsinkin jos on satoja levyjä.... :(

komentoriviltä kikka varmaan onnistuisi yhdellä komennolla, jos vaikka mgronberg meitä avittaisi :D
on se sellainen velho niissä hommissa.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

turboapc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: amarok ja musiikki tiedostot
« Vastaus #6 : 23.02.08 - klo:10.36 »
No kele!
ei se varmaan sitten auta kuin vaihtaa muuten niin hyvä soitin(amarok) pois. oisko kellään hyviä vaihtoehtoja?
en saa kaikista muutettua noita kappaleiden / artistien nimiä....