Kirjoittaja Aihe: Kuva katoaa jos menen virtuaalikonsoliin tai sammutan X:n  (Luettu 1802 kertaa)

fxr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Niin, eli jos Ctrl-Alt-Fxx näppäimillä koitan saada virtuaalikonsolia auki, niin näytöstä lähtee signaali kokonaan.
Näyttö ei valita  Out Of Range tmv. vaan menee pimeäksi ja hetken kuluttua ilmoittaa menevänsä virransäästötilaan.
Sama homma käy jos tapan X:n Ctrl-Alt-Backspace napeilla tai yksinkertaisesti kirjaudun ulos.
Kuitenkin tuntuu että homma toimii taustalla ilman kuvaa, sillä jos painan Ctrl-Alt-Deleteä, kone hieman raksuttaa ja hetken
kuluttua boottaa, eli koko järjestelmä ei ole kaatunut.

Olen tarkastellut xorg:n ja gdm:n logeja, mutta ei löydy mitään mikä viittaisi ongelmaan. Voisiko ongelma johtua
fglrx ajurista? Minulla oli sama ongelma apt-getin kautta hakemalla xorg-driver-fglrx paketilla ja tänään hain
ATI:n uusimmat ja asensin ja ongelma jatkuu. Xorg.confissa on näytölle virkistystaajudet määritelty oikein ja
muutenkin kaikki pelaa täysin.

Ei kellään olisi hajua mistä on kyse?

juyli

  • Vieras
Re: Kuva katoaa jos menen virtuaalikonsoliin tai sammutan X:n
« Vastaus #1 : 17.01.06 - klo:22.54 »
Niin, eli jos Ctrl-Alt-Fxx näppäimillä koitan saada virtuaalikonsolia auki, niin näytöstä lähtee signaali kokonaan.


Mitä kerneliä mahdat käyttää? Minulla ei konsolille päässyt, kun boottausparametrina oli vga=791- ilman näitä konsoli toimi. Kernelinä oli jokin uppouusi (jokin testiversio) - todennäköisesti kernel-optiot eivät soveltuneet.
Tosin paluu X:ään onnistui, mutta konsolia ei voinut käyttää.

fxr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Kuva katoaa jos menen virtuaalikonsoliin tai sammutan X:n
« Vastaus #2 : 18.01.06 - klo:08.02 »
Mitä kerneliä mahdat käyttää? Minulla ei konsolille päässyt, kun boottausparametrina oli vga=791- ilman näitä konsoli toimi. Kernelinä oli jokin uppouusi (jokin testiversio) - todennäköisesti kernel-optiot eivät soveltuneet.
Tosin paluu X:ään onnistui, mutta konsolia ei voinut käyttää.

Tässä töissä ollessa koitan muistella mikä kerneli siellä olis. Meinaan se ei ole asennuksen mukana tuleva kerneli.
Taisin antaa Synapticin asentaa sen kun ilmoitti päivityksesta. Eli oisko niin että ensiasennuksessa tuli 2.6.12-9 ja
Synapticin kautta 2.6.12-10. Tuota viimesintä olen siitä asti käyttänyt. Enpä tullut ajatelleeksi että tuo voisi jotain
aiheuttaa.

Eli meinaatko että Grubin asetuksista voisi tuota vga-parametriä muuttaa vai mistä? Mä vaan en pääse edes X:ään
takasin jos vaan koitan kävästä esim. ctrl-alt-f1:lla virtuaalikonsolissa. Ruutu pysyy pimeenä...