Kirjoittaja Aihe: Vanha kone jossa muistia 768m, tarkoitus olisi ostaa 1G lisää..  (Luettu 2381 kertaa)

LinuxManne

  • Vieras
Moi!

Mulla on vuoden 2002 AMD Athlon 2100+, 768m muistilla (256m + 512m kammat)..
minulla on vielä tarkoitus käyttää tietokonetta useita vuosia kun piirrän grafiikkaa ja harrastan ohjelmointia..
nämä nykyiset graafiset kuvat joita teen ovat jo niin suuria että kaikki vedokset eivät kerralla mahdu 768m muistiin
kun muistissa myös useita desktoppeja joissa ladattuja ohjelmia..

olen jo aikaa sitten heittänyt takuu kuitit ja emolevy pakkaukset roskiin, enkä muista mitä muisti tyyppiä nämä nykyiset ovat..
elikä mitenkä saan ubuntu 7.10 ohjelmalla selville mitä muisti tyyppiä minun pitää ostaa jos haluan että se giga myös toimii vanhassa koneessani..

onko se toimiva yhdistelmä tää 256m + 512m + 1024m mulla on kolme muisti paikkaa, joista yksi siis nyt vapaana..

mikähän on maximi määrä muistia mikä Athlonissa voi olla ??

//----

kiitos,,

Storck

  • Vieras
Ota toinen muistikampa irti ja marssi se kainalossa kauppaan.

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Jos en nyt aivan väärin muista niin itsellä on toi sama prossu ja abaut samaa ikäluokkaa. Mulla koneen maksimi muisti on 2gigaa.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Ei se prossu, vaan se emplevy ja sen muistiväylä ;D
Enpä tiedä pyörähtäisikö Everest winen päällä. Sysinfo kun ei kerro emon nimeä tai muuta detaljia, ainoastaan piirisarjat. Ihan emoa tutkailemalla saattaisi löytyä sen valmistaja ja tyyppi piirilevyyn syövytettynä tai painettuna. Hyvä taskulamppu voi valaista asiaa. ;D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Eikös biosista/buutista näe muistin määrän ja tyypin(varmaan bios kohtaista, mutta muistaakseni omani kertoo kyllä muistin määrän+tyypin+nopeuden bootissa.)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Ja kannattaa myös muistaa, että emo ei välttämättä syö 1 gigan muistikampaa (voi siis olla että max 512mb). Se kannattaa tarkistaa emon spekseistä.. Nii ku Jallu59 jo sanoi kannattaa tutkailla emoa ihan silmämääräisesti ja googletella sitten.