Kirjoittaja Aihe: Linux mint ja xp käynnistys  (Luettu 1656 kertaa)

Mixa_73

• Käyttäjä
    • Profiili
Linux mint ja xp käynnistys
« : 27.12.09 - klo:12.58 »
Tervehdys Kaikille!
Olen ollut yli kymmenen vuotta Windowsin käyttäjä, ja välillä olen kokeillut linuxia, ja taas poistanut.
Mutta nyt ajattelin pitää linuxin toisella kiinto levyllä, ongelma on se että en saa xp:tä käynistymään   
Minulla ei ole hirveästi kokemusta noista multi boot ohjelmista ja kun koneellani ei ole disketti asemaa
joten miten saan yksin kertaisesti usb tikulle käynistys ohjelman jolla xp lähtee käynistymään?

Kun yritän käynnistää xp:n niin ilmoitus error such: device jo jotakin numeroita en nyt muista ulkoa kun sama pää kesät talvet :)

Kiitos Vastauksista

spark

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Linux mint ja xp käynnistys
« Vastaus #1 : 27.12.09 - klo:16.54 »
Selvennäpäs miten olet asentanut?

Ymmärsinkö, että olet asentanut Mintin fyysisesti toiselle kiintolevylle ja nyt olet ottanut Mintin kovon pois, eikä xp lähde enää käyntiin?

Pistä molemmat kovot siten, kuin ne asentaessa oli vai oliko xp:n kovo irti asennuksen aikana?

Grubiin pitäisi kyllä tulla xp näkyviin, josta sen pitäisi lähteä käyntiin.

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Linux mint ja xp käynnistys
« Vastaus #2 : 28.12.09 - klo:15.03 »
Ymmärränkö oikein, että sinulle tulee käynnistettäessä se lista käyttiksistä ja kun siitä valitsee XP:n, se ei käynnistykään? Ja Ubuntu taas käynnistyy. Pystytkö laittamaan sitä virheilmoitusta tähän näkyville, niin olisi helpompi auttaa?