Kirjoittaja Aihe: Breezyn latausikkuna - vaihtoehtoja?  (Luettu 2193 kertaa)

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
Breezyn latausikkuna - vaihtoehtoja?
« : 14.01.06 - klo:00.39 »
Onko tolle aloitusakkunalle tehty mitään vaihtoehtosta tai miten sitä vois muokata itse? Meinaan se aloitushärpäke mikä on siinä ihan aluksi. (UBUNTU ja latauspalkki jne).

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Breezyn latausikkuna - vaihtoehtoja?
« Vastaus #1 : 14.01.06 - klo:01.33 »
Onko tolle aloitusakkunalle tehty mitään vaihtoehtosta tai miten sitä vois muokata itse? Meinaan se aloitushärpäke mikä on siinä ihan aluksi. (UBUNTU ja latauspalkki jne).

lähes kaikkea on mahdollista muokata itse, jotkut jutut ovat vaan aika paljon hankalampia kuin toiset. bootsplashin virittely ei ole ihan triviaali juttu, mutta yllättäen ubuntulla on ohjeet siihenkin:
https://wiki.ubuntu.com/USplashCustomizationHowto

en ole itse tuota kokeillut, joten en mene takuuseen, mutta ei se nyt ihan väärältäkään näytä.
Janne

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.01.06 - klo:09.51 »
Kiitos! Onko kukaan kokeillu? En ihan ymmärtäny tosta kaikkea. Esim mikä on se tiedosto mihin syötetään tekstin värit yms.
« Viimeksi muokattu: 14.01.06 - klo:09.56 kirjoittanut Osku »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.01.06 - klo:13.10 »
Onko kukaan kokeillu?

minä en ainakaan ole :)
joskus aikoihnani virittelin bootsplashia, ei kyseessä ollut uspalsh vaan joku ihan toinen systeemi. tosin silloin tuli viriteltyä framebufferiakin siten, että sillä oli graafinen taustakuva ja suurempi resoluutio. pitemmän päälle tuo oli kuitenkin vähän huono idea, suurempaa resoluutiota lukuunottamatta.

silti, kosk ohjeet ovat olemassa,joku on varmasti kokeillut ja joku varmasti jakaa itse tekemäänsä teemaakin jossain päin nettiä.

En ihan ymmärtäny tosta kaikkea. Esim mikä on se tiedosto mihin syötetään tekstin värit yms.

eikö tuossa puhuta siitä, että kuvatiedosto on kiinteällä 16-värin paletilla ja noista kuvan väreistä mainitut indeksit määräävät sitten noita muita värejä? taisi olla gimpissä image -> mode -> indexed jos en nyt ihan väärin muista.
Janne