Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Skypen fontin värin kanssa  (Luettu 2150 kertaa)

Toni Hintikka

• Käyttäjä
    • Profiili
    • www.hintikka.at
Ongelmia Skypen fontin värin kanssa
« : 18.12.07 - klo:10.12 »
Olen asentanut ensimmäistä kertaa Ubuntun koneeseeni ja olen todella yllättynyt varsinkin sen hienosta ulkoasusta!
http://picasaweb.google.com/toni.hintikka/UbuntunTestausta
Laitoin Ubuntu studio teeman ja olen siihen tyytyväinen. Mutta ongelmani koskee skypen fontin väriä. Eli kuinka saan muutettua vaikka mustaksi? Tuo harmaa fontti ei oikein näy valkoisestataustasta.
http://picasaweb.google.com/toni.hintikka/UbuntunTestausta/photo#5145222071484560386

audi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelmia Skypen fontin värin kanssa
« Vastaus #1 : 18.12.07 - klo:23.08 »
Laitoin Ubuntu studio teeman ja olen siihen tyytyväinen. Mutta ongelmani koskee skypen fontin väriä. Eli kuinka saan muutettua vaikka mustaksi? Tuo harmaa fontti ei oikein näy valkoisestataustasta.

Oletko kokeillut toisella teemalla? Entä ~/.themes/teeman_nimi/gtk-2.0/gtkrc muokkaaminen?

Tiedostoselain > ctrl + h (näytä piilotiedostot) > etsi ko. tiedosto. Voit esim. muuttaa valikkojen ikonien kokoa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:23.11 kirjoittanut audi »
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Toni Hintikka

• Käyttäjä
    • Profiili
    • www.hintikka.at
« Vastaus #2 : 20.12.07 - klo:14.14 »
En löydä kyseistä kansiota teeman kohdalta. Pitäisikö toi löytyä kotikansiosta?

Itseasiassa fontin väri ongelma on myös Filezillan kanssa. Jostakinhan tuo värikoodi löytyy. En vain tiedä minne teemat tallentavat asetuksensa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:14.19 kirjoittanut Toni Hintikka »

anttimr

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.12.07 - klo:15.29 »
GNOME:n käyttöliittymäkirjaston eli GTK+:n teemoja "parannellaan" hieman eri paikoissa riippuen siitä onko teema asennettu kotikansioon Audin kertomaan polkuun vai järjestelmänlaajuisesti /usr/share/themes kansioon. Yleisesti käytetty tapa on tehdä määritykset vain käyttäjäkohtaisesti kotikansiossa olevassa .gtkrc-2.0 tiedostossa. Katsopa mallia vaikka: http://ubuntu.uhvo.org/gnome-panel/index.xhtml

Skype on poikkeus, koska se käyttää Qt- kirjastoa, joka on myös KDE-ohjelmien perusta. Ainakin itselläni on jossain yhteydessä tullut koneelle ohjelma qtconfig, jolla pystyy muokkaamaan qt-teemoja. Kokeilin jo ja Skypen tekstin saa vaikka vihreäksi.
Skype näyttää osittain seuraavan ubuntu studion gtk-teemaa. En tiedä millä lailla se on toteutettu, mutta olettaisin, että qtconfig tepsii sielläkin. eikun kokeilemaan - siis komentoriville käsky qtconfig.

Jos ei ole asennettuna, pakettivarastoista sen varmasti saa. muoks. Skype riippuu paketista libqt-4, joka taas suosittelee qt4-qtconfig pakettia.
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:17.14 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal