Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Live Cd käynnistä ubuntua! Näyttö ei yhteensopiva? [ratkaistu]  (Luettu 2637 kertaa)

perskurkkana

• Käyttäjä
    • Profiili
Kun siis asetan Ubuntu Live Cd:ni (itse poltin) sisään, aukeaa sen aloitusikkuna aivan normaalisti. Kun valitsen "käynnistä tai asenna ubuntu", latauspalkki ilmestyy ja lataa jonkin aikaa, kunnes näyttöni Acer AL1916 ilmoittaa virheviestillä "No Signal". Näytönohjaimeni on ATI Radeon x1650 Pro ja prosessori Intel Pentium IV 2,4 Ghz. Muistia on 1 GB.

Eilen kun koitin Live Cd:tä, kaikki toimi normaalisti.

Mikä on siis pielessä?
Kiitos jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 15.12.07 - klo:00.53 kirjoittanut Petri Järvisalo »

perskurkkana

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu Live Cd:ni (itse poltin)

Ja olen kokeillut aloitusikkunassa vaihtoehtoa "Tarkista levyn toimivuus" (vai mikälie). Sen mukaan ainakaan levyssä ei ole vikaa.

EDIT: Niin ja "Turvallista grafiikkatilaa" on myös testattu. Ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 13.12.07 - klo:19.12 kirjoittanut perskurkkana »

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili

Siis sama levy toimi eilen, muttei enää?

Yksi vaihtoehto on käyttää asennukseen alternate-levyä. Asennus ei ole juuri vaikeampi.

Live-levyn toimiminen (ts. laitteiden ja ubuntun yhteistyön toimiminen) on kuitenkin suosittu "Ubuntu-yhteensopivuus-testi". Laitteissasi ei mikään näytä kovin kummoiselta, mutta itse tutkisin ensin netistä laitteiden yhteensopivuutta.

perskurkkana

• Käyttäjä
    • Profiili
Kyllä, sama levy toimi eilen.

Onnistuuko alternate-asennuksella sitten kovalevyn osioiminen niin, että saisin Windows Xp:ni toiseen ja Linuxin toiseen osioon? Linuxille pitäisi myös osioida ainakin swap ja home osiot erikseen (olenko oikeassa?) Ja poltanko tuon alternate-ison (ladataanko se iso:na?) samalla lailla kun Live Cd:n?
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Heikki Mäntysaari

• Käyttäjä / tiedottaja
    • Profiili
Onnistuuko alternate-asennuksella sitten kovalevyn osioiminen niin, että saisin Windows Xp:ni toiseen ja Linuxin toiseen osioon? Linuxille pitäisi myös osioida ainakin swap ja home osiot erikseen (olenko oikeassa?) Ja poltanko tuon alternate-ison (ladataanko se iso:na?) samalla lailla kun Live Cd:n?
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Osiointi onnistuu, asennusohjelma vaan ei ole graafinen joten se saattaa olla hivenen hankalampaaa.

Erillinen swap-osio on hyvä, mutta erillistä /homea ei välttämättä tarvita (ikuisuuskysymys, toisaalta se helpottaa siirtymistä toiseen jakelupakettiin).

Lataus ja poltto normaalisti.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
...erillistä /homea ei välttämättä tarvita (ikuisuuskysymys, toisaalta se helpottaa siirtymistä toiseen jakelupakettiin)...
Ja on ehdoton, jos tahtoo joskus, päivityksen sijasta, asentaa uuden version vanhemman tilalle.

perskurkkana

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelma korjattu. Käytin "noacpi" boot commandia aloitusikkunassa. En siis tarvitse alternateasennusta. Kiitos silti avustanne.
Annan Ubuntun tehdä kovalevypartition ihan itse. Katsotaan, miten käy.

EDIT: lisäsin äät ja ööt
« Viimeksi muokattu: 15.12.07 - klo:11.15 kirjoittanut perskurkkana »