Kirjoittaja Aihe: Firestarter kaatuu  (Luettu 3451 kertaa)

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Firestarter kaatuu
« : 25.11.07 - klo:19.04 »
Firestarterissa on ilmennyt ongelma, se kaatuilee. Avasin sen sitten päätteessä ja siellä antaa seuraavan virheilmoituksen:

Koodia: [Valitse]
***MEMORY-ERROR***: firestarter[31472]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
Aborted (core dumped)

RistoH

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #1 : 27.11.07 - klo:21.09 »
Kokeile asentaa firestarter uudelleen.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove firestarter
sudo apt-get install firestarter
alias vililikku

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #2 : 27.11.07 - klo:21.20 »
Kokeile asentaa firestarter uudelleen.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove firestarter
sudo apt-get install firestarter

Nyt on asennettu! Käynnistin sen päätteestä, jotta näkyy, jos tulee virheitä!

RistoH

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #3 : 27.11.07 - klo:21.31 »
Kokeile asentaa firestarter uudelleen.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove firestarter
sudo apt-get install firestarter

Nyt on asennettu! Käynnistin sen päätteestä, jotta näkyy, jos tulee virheitä!

RistoH

Lainaan itseäni:

Nyt tuli tällainen ilmoitus:
Koodia: [Valitse]
Segmentation fault (core dumped)

RistoH

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #4 : 28.11.07 - klo:09.22 »
Samaa vikaa näköjään ollut muillakin. Tuollaista komentoa ehdottivat, noissa linkeissä.
Koodia: [Valitse]
G_SLICE=always-malloc sudo firestarter
https://bugs.launchpad.net/firestarter/+bug/120445
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=616316&page=2

Koodia: [Valitse]
sudo /etc/init.d/firestarter status     #Näyttää onko ohjelma käynnissä.
Näissä osoitteissa voi testata palomuurin pitävyyden, jos epäilee sen toimintaa.
http://www.pcflank.com/about.htm
http://www.hackerwatch.org/probe/
http://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Olen ymmärtänyt, että Linuxissa yleensä on palomuuri päällä koko ajan, toisin kuin Windowsissa, jossa portit letkottaa auki oletusarvoisesti.
Lisäksi luulen, että reititin hoitaa nuo palomuurin tehtävät, kun siellä on palomuuri päällä ja NAT. Lähiverkon koneissa on kiinteä IP ja sieltä on avattu tietyt portit määrättyjen ohjelmien käyttöön, joten ehkä Firestarterin käyttö on hätävarjelun liioittelua.

RistoH

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #5 : 28.11.07 - klo:17.14 »
Olen ymmärtänyt, että Linuxissa yleensä on palomuuri päällä koko ajan, toisin kuin Windowsissa, jossa portit letkottaa auki oletusarvoisesti.
Niin, niin on, mutta oletuksena palomuuri päästä kaiken liikenteen läpi. Toisin kuin Windowsissa, Ubuntussa ei oletuksena asennetan yhtään ohjelmaa, joka kuuntelisi mitään portteja.

Lainaus
Lisäksi luulen, että reititin hoitaa nuo palomuurin tehtävät, kun siellä on palomuuri päällä ja NAT. Lähiverkon koneissa on kiinteä IP ja sieltä on avattu tietyt portit määrättyjen ohjelmien käyttöön, joten ehkä Firestarterin käyttö on hätävarjelun liioittelua.
Jep, uskon, ettei Firestarter kuitenkaan ihan välttämätön ole.
alias vililikku

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #6 : 30.11.07 - klo:11.14 »
Olen ymmärtänyt, että Linuxissa yleensä on palomuuri päällä koko ajan, toisin kuin Windowsissa, jossa portit letkottaa auki oletusarvoisesti.
Lisäksi luulen, että reititin hoitaa nuo palomuurin tehtävät, kun siellä on palomuuri päällä ja NAT. Lähiverkon koneissa on kiinteä IP ja sieltä on avattu tietyt portit määrättyjen ohjelmien käyttöön, joten ehkä Firestarterin käyttö on hätävarjelun liioittelua.

Jep, uskon, ettei Firestarter kuitenkaan ihan välttämätön ole.

Jospa se siitä päivitysten myötä korjaantuu!

RistoH



jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #7 : 02.12.07 - klo:14.51 »
Firestarterissa on ilmennyt ongelma, se kaatuilee. Avasin sen sitten päätteessä ja siellä antaa seuraavan virheilmoituksen:

Koodia: [Valitse]
***MEMORY-ERROR***: firestarter[31472]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
Aborted (core dumped)

RistoH

Osaatko kertoa oliko ennen kaatuilu ongelmia jokin päivitys joka aiheutti ongelman, tai teitkö itsen jotain asenteluja joka olisi vaikuttanut asiaan? 

Entä miten huomasit kaatuilun?

Minua tämä kiinnostaa siksi että käytän myös firestarteria ja se toimi tämän kirjoitus hetkellä virheettömästi.

Hackerwatchin mukaan kaikki portit ovat näkymättöminä.

Vaikkei firestarter säätöjä välttämättä tarvita, niin periaatteellisella tasolla käytän sitä ja olen myös kiinnostunut sen toimintavirheistä.

Käytän edelleen Dapperia.

stfu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 197
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #8 : 03.12.07 - klo:08.47 »
Firestarterissa on ilmennyt ongelma, se kaatuilee. Avasin sen sitten päätteessä ja siellä antaa seuraavan virheilmoituksen:

Koodia: [Valitse]
***MEMORY-ERROR***: firestarter[31472]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
Aborted (core dumped)

RistoH

Osaatko kertoa oliko ennen kaatuilu ongelmia jokin päivitys joka aiheutti ongelman, tai teitkö itsen jotain asenteluja joka olisi vaikuttanut asiaan? 

Entä miten huomasit kaatuilun?

Minua tämä kiinnostaa siksi että käytän myös firestarteria ja se toimi tämän kirjoitus hetkellä virheettömästi.

Hackerwatchin mukaan kaikki portit ovat näkymättöminä.

Vaikkei firestarter säätöjä välttämättä tarvita, niin periaatteellisella tasolla käytän sitä ja olen myös kiinnostunut sen toimintavirheistä.

Käytän edelleen Dapperia.
Tuo ongelma on ilmeisesti vain Gutsyssä ja ohjelma ei kaadu niin kauan kun ei klikkaa 'active connections' tabia tai nappia. En ole testannut vähään aikaan firestarteria, mutta ilmeisesti ei ole korjattu.

Tuolla launchapadilla on hyvinkin tarkat tiedot tapahtumista jotka johtaa kaatumiseen.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Firestarter kaatuu
« Vastaus #9 : 04.12.07 - klo:11.13 »
Koodia: [Valitse]
sudo firestarter
[sudo] password for masa:
Firewall started
Firewall started
Segmentation fault (core dumped)
masa@masa-desktop:~$ sudo /etc/init.d/firestarter status
 * Firestarter is running...


Mitähän mulla tuossa on meneillään? Firewall starttaa kenties kahdesti ja "toinen" palomuuri krässää jolloin statuskomento kertoo että vielä on kuitenkin palomuuri käynnissä ???

Osaisko joku kertoa mitä mahtaa tehdä loitsu
Koodia: [Valitse]
G_SLICE=always-malloc sudo firestarter Kun en uskaltais ihan copy/pasteilla nuita komentoja ilman että tietää mitä se tekee :)

matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)