Kirjoittaja Aihe: [KIIRE] Ubuntu 7.10 ei käynnisty rautapäivityksen jälkeen  (Luettu 2064 kertaa)

qsee

• Käyttäjä
    • Profiili
Vaihdoin siis prossun AMD64 3200+ -> Opteron 165, tämän jälkeen Ubuntu 7.10 ei ole enää käynnistynyt. Latauspalkki menee normaalisti loppuun, tämän jälkeen tulee ruutuun joitakin ilmoituksia ja [OK] sanomia perään, ruutu vilkkuu eikä tästä pysty etenemään minnekään. Kaivan nuo sanomat teille, jos niitä tarvitsee. Miksi pitäisi tuonne päästä, no, siellä on yksi tekstitiedosto jota nyt ei satu olemaan enää missään muualla kun menin sen muistitikulta poistamaan, joten olisi ihan kiva se sieltä saada. Toki jos sen saa muutakin kautta, niin se kelpaa. Ei siis tarvitse saada tuota käyttistä enää toimimaan, kunhan sen tiedoston sieltä saa, kun olen formatoimassa kiintolevyä ja pistämässä kaiken uusiksi muutenkin.

Kiitos avusta.

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
Itse kokeilisin näin: Ubuntun, tai jonkun muun distron live-cd:ltä käynnistys ja tärkeät tiedostosi joko muistitikulle, tai netin kautta johonkin servulle, esim. sähköposti, tai kotisivupalvelin.

Edit: Jos ei itselläsi satu olemaan mitään live-cd:tä, niin kerrot missä asut ja joku foorumilainen tuo sulle sen  :)
« Viimeksi muokattu: 01.12.07 - klo:13.57 kirjoittanut Dost »

qsee

• Käyttäjä
    • Profiili
Ok. On Live-CD, sillä minä tuon asensinkin. Katsotaan mitä tapahtuu...

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
Ok. On Live-CD, sillä minä tuon asensinkin. Katsotaan mitä tapahtuu...

Tiedostosi löytyvät Places -> computer -> sun kiintolevy, tai sitten /media/<joku sun disk>

Toinenkin vaihtoehto tuli mieleen: boottauksessa painellaan esc ja valitaan recovery mod. Komennetaan startx ja pelastetaan tiedostot tikulle. Nettiin ei pääse. Tämä recovery mod on mulla toiminut ainakin kun näytönohjain meni osittain rikki ja ei päässyt normaalisti työpöytään asti.

qsee

• Käyttäjä
    • Profiili
Sain Live-CD:ltä bootattuani otettua nuo tiedostot, mitä tarvitsin. Kiitos avuista! Menin tuonne pääkansioon, siellä oli disk-kansio, siellä home ja sieltä otin tiedostot.