Kirjoittaja Aihe: kubuntu 7.04 ei anna kirjautua graafisella puolella  (Luettu 1504 kertaa)

Jupo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Kuten pitkä otsikkokin sanoo ongelmanani on, että graafisella puolella en pysty kirjautumaan koneeeen. Kun pistän salasanan oikein niin kuva menee mustaksi ja parin sekunnin päästä palataan jälleen kirjautumisruutuun. Terminaalissa homma toimii niinkuin pitääkin, mutta sieltä kun koittaa käynnistää x-serveriä niin herjaa näytönohjaimesta ja antaa piiiitkän selityksen josta en saa mitään tolkkua ja eikä se mahdu edes ruudulle kokonaan :(. Näytönohjaimeni on Radeon 9250 piirillä eli joku halpismerkki.

Recoverymodessa lähteepäälle ja toimii ihan kunnolla mutta salasanani ei kelpaa sielläkään mihinkään.

Ongelmat alkoi kun viime yönä oli sähkökatko ja kone oli ehkä virransäästötilassa... saattoi olla käynnissäkin kun olin käyttänyt konetta vielä suht hiljan ennen kuin sähköt meni.


Olisko jollakin hyviä selityksiä? Auttaisiko versiopäivitys kun olen sitä pihdannut, koska se ei toimi yhteen tv-korttini kanssa kauheen hyvin?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: kubuntu 7.04 ei anna kirjautua graafisella puolella
« Vastaus #1 : 08.12.07 - klo:19.48 »
Veikkaanpa että sinulla on levy täynnä..?

Kun olet kirjautumisruudussa, paina Ctrl+Alt+F2 ja kirjaudu sisään (luultavasti onnistuu) ja aja vaikka
sudo apt-get autoclean
tämä poistaa levylle ladatut .deb -paketit (ei siis itse asennettuja ohjelmia, vaan tiedostot, joista ne on asennettu)

Tämän jälkeen paina Ctrl+Alt+F7 ja kokeile mitä tapahtuu..


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-