Kirjoittaja Aihe: Tiedosto ja torrent palvelin  (Luettu 1937 kertaa)

Cronos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Tiedosto ja torrent palvelin
« : 30.11.07 - klo:19.24 »
morjensta taas.

Nyt kun on uusi kone tullut ja pistetty tulille ja koulustakin on sopivasti hetken aikaa lomaa ensi viikolla niin olisi taas aika hieman kikkailla koneiden kanssa.

Tarkoituksenani olisi laittaa vanha kone serveriksi jossa pitäisin musiikin ja muut härpäkkeet, sekä olisi tarkoituksena myös että voisin käyttää sitä myös samalla "imutus" koneena.  ;)  Eli toisen sanoen saisin sillä vanhalla koneella downloadata torrentteja ja pistää ne samantien jakoon muille kotiverkon koneille.

Tiedoston jako onnistuu varmaan helposti samballa (koska avovaimon läppärissä hyrrää vista, ja itsekkin joudun käyttämään silloin tällöin koulun takia tässä koneessa myös xp ja vistaa) mutta miten tuo torrent puoli?
Elikkä apua tarvittaisiin tässä kohdassa mulla ei ole harmaintakaa aavistusta miten pystyn tekemään tuon torrent jutun että voi tästä koneestä kätevästi määrätä vanhan koneen ruveta downloadaamaan torrentteja.

se on nyt sitten ihan sama täytyisikö käskyttäminen tehdä graafisesti tai konsolissa, kunhan se vain onnistuisi suhteellisen kätevästi.
vanhassa koneessa on vielä ubuntun desktop asennus kyllä tällä hetkellä.
jos konsolissa onnistuu kätevämmin niin apua tarvittaisiin vielä torrent ohjelman valitsemisessa. Siinä olisi hyvä että voisin säätää download ja upload nopeuden erikseen joka torrentille ja myöskin itse valitsemaan mitä porttia haluan käyttää (kaikissa tuokaan ei onnistu) sekä tietysti että pystyn dowloadmaan monta torrenttia yhtä aikaa.

kiitos ja kumarrus jos joku jaksaa auttaa minua  :)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Tiedosto ja torrent palvelin
« Vastaus #1 : 30.11.07 - klo:19.27 »
Paketti torrentflux.
Se tietty tarvii Apache-webbipalvelimen, koska sitä käytetään hallintaan. Erittäin helppokäyttöinen ja kiva kun löytyy vielä pakettivarastoistakin.

Sille vaan laitat sitten torrenttien tallennuspoluksi Samballa jaetun hakemiston, ja vot, se on siinä ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Cronos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Tiedosto ja torrent palvelin
« Vastaus #2 : 30.11.07 - klo:19.42 »
Kiitos tuplanolla.
Tuo torrentflux vaikuttaa juuri mun tarkoitukseeni sopivalta, juuri ennen kysymykseni kirjoittamista katsoin minkälaisia torrent ohjelmia löytyy paketti varastosta, mutta tuo oli kyllä jäänyt kokonaan huomaamatta.
kiitos ja kumarrus tuosta vinkistä.

hhmm nyt sitten täytyisi asentaa sekä samba että apache käyttöön, ja konffata ne kuntoon. kumpaakaa en ole koskaa ennen tehnyt , pitää toivoa että ei olisi kovin vaikeata. Tai no mikäs siinä uuden oppimisessa, ainahan se kiinnostaa.
Mutta vinkkejä niiden kuntoon laittamiseksi otetaan, varsinkin tuon apachen, samban asennukseen löysinkin jo jonkin näköisiä ohjeita.