Kirjoittaja Aihe: Pclinuxos x rikki(vaihdettu ubuntuun)  (Luettu 4538 kertaa)

vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Pclinuxos x rikki(vaihdettu ubuntuun)
« : 12.11.07 - klo:19.27 »
Edit: Lueskelin pclinuxos:n foorumia ja näytti samanlaisia ongelmia olevan intelin ajureilla ison päivityksen jälkeen. Asentelinpa vaihteeksi ubuntun. Taas toimii! Kiitoksia vastanneille!!  ;D


Hei,

tossa oli isompi päivitys(viime viikolla) ja sen seurauksena(?) multa meni x rikki. Ts. pystyn loggautumaan systeemiin ja kaikki toimii muuten mutta graafinen puoli ei toimi.

Ajattelin että auttaisko apt-get reinstall mutta en tiennyt mikä paketti siihen laitetaan. Vai onko muita tapoja lähteä selvittää? Erroreita on vaikea saada kun yritän käynnistää "äksää" komennolla "startx" niin ruutu menee vaan pimeäksi ja kone jumahtaa siihen.

Kone on dell inspiron 1100.
« Viimeksi muokattu: 23.11.07 - klo:20.28 kirjoittanut vesap »

fingerling

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 200
  • Linux user #460757
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #1 : 12.11.07 - klo:20.34 »
toi X:n hajoaminen on aikas yleistä pclossissa... mullakin meni
mut mut näin korjataan:
kirjaudu sisään roottina ja kirjoita konsoliin
Koodia: [Valitse]
videoja säädät sieltä oikeet asetukset.
pitäs toimia tosta etiäppäin jos tarttet lisä helppiä niin kysy täältä vaan.
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #2 : 13.11.07 - klo:18.40 »

pitäs toimia tosta etiäppäin jos tarttet lisä helppiä niin kysy täältä vaan.

Eipäs toimi vieläkään...

Olen kokeillut monia eri vaihtoehtoja mutta ei vieläkään X toimi...Mites tästä eteenpäin? Olen k/ubuntussa saanut näyttöasetukset kuntoon mutta pclinuxos heittäytyy pahasti poikkiteloin tielle....

t. Vesa

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #3 : 13.11.07 - klo:19.48 »
Ilmeisesti systeemistä on tehty niin helppo ettei sitä voi korjata.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #4 : 17.11.07 - klo:16.01 »
Ilmeisesti systeemistä on tehty niin helppo ettei sitä voi korjata.
Joo liian helppo käyttis. hajoo niin harvoin että pitäis konsolilla  kikkailla. Ubuntua taasen pitää kikkailla jo asentaessa että alkais toimimaan :)
Mutta asiaan. Kirjaudu konsoliin roottina ja käskytä XFdrake. Jos oot ihan käsi niin kokeile --auto optiolla.

vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #5 : 19.11.07 - klo:14.36 »
Mutta asiaan. Kirjaudu konsoliin roottina ja käskytä XFdrake. Jos oot ihan käsi niin kokeile --auto optiolla.

Käsi - Roger.

Kokeilin tota auto-optiolla ja ilman mutta en saanut näkyvää tulosta. Autolla kone meni juntturaan. Pitäiskö luovuttaa ja kokeilla uudelleen asennusta? Se ei välttis onnistu kun cd/dvd asema kiukuttelee. En ole saanut edes ubuntu-live-cd:tä pelaamaan tai edes mitään muutakaan esim. musalevyä. Dellini taitaa olla jo elämänsä ehtoopuolella... :'(

Neuvoja?

OT: Onko kokemusta Hp pavillion Slimline -sarjasta? Toimiiko esim ubuntu niissä hyvin?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06a/35735-364181-1279291-1279291-1279291-80626088.html

t. Vesa

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #6 : 19.11.07 - klo:17.00 »
Mutta asiaan. Kirjaudu konsoliin roottina ja käskytä XFdrake. Jos oot ihan käsi niin kokeile --auto optiolla.

Käsi - Roger.

Kokeilin tota auto-optiolla ja ilman mutta en saanut näkyvää tulosta. Autolla kone meni juntturaan. Pitäiskö luovuttaa ja kokeilla uudelleen asennusta? Se ei välttis onnistu kun cd/dvd asema kiukuttelee. En ole saanut edes ubuntu-live-cd:tä pelaamaan tai edes mitään muutakaan esim. musalevyä. Dellini taitaa olla jo elämänsä ehtoopuolella... :'(
En lähtis kuitenkaan kovin mopoon koneeseen laittamaan PCLOS:ia tai Ubuntua. Hyviä kokemuksia Zenwalkista lähes kaikista laitteitokokoonpanoista joihin olen sen asentanut. Kevyt ja nopea. Suomennettu. Nopea asentaa. tulee nopeasti tietoturvapäivitykset. Riittävä ohjelmatarjonta. Kokeile :)
Tota asemaa vois kokeilla fiksata seraavalla tavalla. avaa luukku la kato taskulampulla näkyykö lukupään "laseri" Sitä vois pyyhkäistä pumpulipuikolla varovasti ja kokeilla toimiiko. Jollei auttanut niin toinen keino ottaa asema irti ja avata sen kotelo ja varovasti voidella lukupään kisko.

Neuvoja?
Tässä nyt tuli muutamia.

OT: Onko kokemusta Hp pavillion Slimline -sarjasta? Toimiiko esim ubuntu niissä hyvin?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06a/35735-364181-1279291-1279291-1279291-80626088.html
Vältän merkkikoneita. Jos tarkoituksena pelkällä linuxilla pärjätä niin kokoa itse kone.

t. Vesa

vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #7 : 19.11.07 - klo:19.33 »
Ongelmana ei ole koneen nopeus. Mielestäni pclinuxos toimii mainiosti koneella ja mikä tärkeintä wlan wpa-suojauksella toimi heittämällä. K/U/Xubuntussa/susessa tappelin pitkään saadakseni wlanin toimimaan. Valikothan ovat suorastaan huonot pclinuxos:ssa verrattuna Ubuntuun.

Ongelmana on x:n sekoaminen.  Olen siis yrittänyt
Koodia: [Valitse]
XFdrake --auto ja
Koodia: [Valitse]
video.
Ja nyt vaan ei löydy oikeata kokoonpanoa vaikka mitkä elokuvatemput oon tehnyt.

Olen kiinnostunut hp:n pavillion slimlinesta koon takia.  Tietenkin siinä tulee vista mukana(en tarvitse). :( >:(

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #8 : 19.11.07 - klo:20.41 »

Ongelmana on x:n sekoaminen.  Olen siis yrittänyt
Koodia: [Valitse]
XFdrake --auto ja
Koodia: [Valitse]
video.
Ja nyt vaan ei löydy oikeata kokoonpanoa vaikka mitkä elokuvatemput oon tehnyt.

Mitä tapahtuu kun ajaa komennolla XFdrake ? Tunnistuuko näytönohjain ja näyttö?


vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #9 : 20.11.07 - klo:12.54 »
Mitä tapahtuu kun ajaa komennolla XFdrake ? Tunnistuuko näytönohjain ja näyttö?

Ei tunnistu.

Tulee vaan teksti: Näyttö löytyy mutta ei sopivia säätöjä ja taas olla konsolitilassa.

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Pclinuxos x rikki
« Vastaus #10 : 20.11.07 - klo:16.48 »
Vaikuttaa ettei asennus ole tunnistanut näytönohjainta tai se ei ole tuettu. Mikähän mahtaa näytönohjain olla?