Kirjoittaja Aihe: XGL käynnistymään Debianissa?  (Luettu 3024 kertaa)

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
XGL käynnistymään Debianissa?
« : 11.08.07 - klo:14.38 »
Kertokaapa viisaammat, miten saisin XGL:n käynnistymään Debianissa?  ???

Olen asentanut XGL:n alla olevan linkin takaa löytyvästä paketista:
http://www5.autistici.org/debian-xgl/

Nyt ongelmaksi on muodostunut se, että en saa XGL:ää käynnistymään. Olen yrittänyt luoda omaa XGL istuntoa, sekä asettaa sen gdm:n "oletukseksi eli käynnistymään automaattisesti"... Kumpikaan ei onnistu  :-\

Muistan joskus saaneeni XGL:n käynnistymään omassa istunnossaan, mutta sen jälkeen on tullut testailtua muitakin distroja ja nyt en sitten enää löydä oikeita loitsuja.

Pitää vielä mainita, että vika ei varmastikkaan ole tuossa xgl-paketissa, jonka olen asentanut, sillä sama käynnistysongelma koputtelee ovella riippumatta siitä asennanko xgl:n esimerkiksi Ubuntu-paketista vai tuosta edellämainitusta.

Käytössä on 32-bittinen Debian etch ja ATI Mobility Radeon X1100 kortti. Tuorein versio fglrx-ajurista asennettu ja 3D-kiihdytys toimii...

Näin olen tehnyt:

Koodia: [Valitse]
gedit /usr/bin/startxgl.sh
Ja kirjoitin tiedostoon:
Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
Xgl :1 -fullscreen -ac -accel xv:pbuffer -accel glx:pbuffer &
DISPLAY=:1
dbus-launch --exit-with-session gnome-session

Sen jälkeen:
Koodia: [Valitse]
chmod +x /usr/bin/startxgl.sh
Lopuksi:
Koodia: [Valitse]
gedit /usr/share/xsessions/xgl.desktop
Ja tiedostoon rivit:
Koodia: [Valitse]
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Name=Xgl
Comment=Start an Xgl Session
Exec=/usr/bin/startxgl.sh
Icon=
Type=Application

Mitä tuosta pitäisi muuttaa, että XGL käynnistuisi Debianissa. Ubuntussa tuo toimii...  :'( Nyt kun yritän kirjautua XGL istuntoon, kone hetken raksuttaa ja palaa sitten takaisin kirjautumisruutuun...  ???

Fadoski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: XGL käynnistymään Debianissa?
« Vastaus #1 : 18.09.07 - klo:08.29 »
Tervehdys.

Itselläni on kanssa ollut tuon XGL:n kanssa myös ongelmaa. Gentoossa oli juuri sama ongelma että kone palautui aina kirjautumisruutuun. Nyt Ubuntussa XGL lähtee käyntiin, mutta kuva on aivan suttuinen. Minulla on X1600 Pro

Itse olen päättänyt nyt, että odotan ensi kuuta, kun ATI/AMD julkaisee 8.42 ajurit, joissa on AIGLX tuki. Silloin loppuu tuo ainainen taistelu XGL:n kanssa.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: XGL käynnistymään Debianissa?
« Vastaus #2 : 22.09.07 - klo:12.38 »
Tervehdys.

Itselläni on kanssa ollut tuon XGL:n kanssa myös ongelmaa. Gentoossa oli juuri sama ongelma että kone palautui aina kirjautumisruutuun. Nyt Ubuntussa XGL lähtee käyntiin, mutta kuva on aivan suttuinen. Minulla on X1600 Pro

Itse olen päättänyt nyt, että odotan ensi kuuta, kun ATI/AMD julkaisee 8.42 ajurit, joissa on AIGLX tuki. Silloin loppuu tuo ainainen taistelu XGL:n kanssa.
Näin kait se on tehtävä. Itse tosin siirryin Debianista Ubuntuun, koska *buntuilla tuo XGL toimii ihan mukavasti. Hyvä, että saadaan noihin fglrx-ajureihin se AIGLX tuki, monet ongelmat poistuvat kertalaakista. Ideaalitilannehan olisi, että ATI avaisi myös 3D ajureidensa speksit ja tämä poikisi toimivat avoimet ajurit suoraan kerneliin. Ei tarvisi erikseen asennella mitään.