Kirjoittaja Aihe: Parhaat tiedonlähteet  (Luettu 2945 kertaa)

Seppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Parhaat tiedonlähteet
« : 31.12.05 - klo:14.10 »
Heipähei kaikille *uusi käyttäjä esittäytyy*!  :D

Siirryin hiljattain Windows-maailmasta tähän uuteen avoimeen ja ISO kiitos kaikille foorumille opastuksia kirjoittaneille. Olisin todenäköisesti hypännyt takaisin vanhaan turvalliseen, jollei täältä olisi löytynyt muutamia perusvastauksia. Vielä on paljon newbie kysymyksiä, mutta itse kysymysten sijasta haluaisin tietää mikä on teidän mielestänne paras yksittäinen opas linuxin maailmaan sellaiselle henkilölle joka on jumiutunut aika pahasti M$-logiikkaan?  Minkälaisten ongelmien kanssa ootte painineet oman hyppynne jälkeen?

Itselle pahin ongelma on uudemmat pelit, joita olen yrittänyt saada toimimaan jos jonkinmoisilla konsteilla, mutta huonolla menestyksellä. Milloin äänet ei toimi, peli tökkii, resoluutioiden kanssa säätämistä.. cedega cvs asentamisesta puhumattakaan. Foorumeita lukiessa oon saanut sellaisen käsityksen, että paine linuxin pelikäyttöön on kasvamassa..  Kuinkakohan kauan menee, jotta saadaan peli ym. muut multimedia ominaisuudet samalle käyttäjäystävälliselle tasolle mitä Windowsissa? Toivottavasti seuraavassa Ubuntussa on huomioitu näitä asioita enemmän.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Parhaat tiedonlähteet
« Vastaus #1 : 31.12.05 - klo:14.39 »
kysymysten sijasta haluaisin tietää mikä on teidän mielestänne paras yksittäinen opas linuxin maailmaan sellaiselle henkilölle joka on jumiutunut aika pahasti M$-logiikkaan?

Linux by Tapsa

trilog

  • Vieras
Re: Parhaat tiedonlähteet
« Vastaus #2 : 31.12.05 - klo:15.03 »
Ja nytkun ollaan ubuntu foorumilla niin: Ohje > Ubuntu 5.10 Starter Guide.

Seppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Parhaat tiedonlähteet
« Vastaus #3 : 31.12.05 - klo:16.50 »
Ja nytkun ollaan ubuntu foorumilla niin: Ohje > Ubuntu 5.10 Starter Guide.

Tuttu paikka, erinomainen opas Ubuntun käyttöön.


Lainaus
Linux by Tapsa
Lainaus

Lukaisin pikkaisen ja pidin näkemästäni. Taidan lukea kokonaan jahka ehdin. Kiitos tästä vinkistä.