Kirjoittaja Aihe: Helppoa rahaa? Apua  (Luettu 2078 kertaa)

insidious

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Helppoa rahaa? Apua
« : 31.12.05 - klo:11.23 »
Moro!

Nyt olis tarjolla projekti, eli yritin asentaa Ubuntua koneelle ja nyt on ongelmana se että mikään käyttis ei enää toimi "Virhe ladattaessa käyttöjärjestelmää". Ja tietysti varmuuskopio jäi ottamatta. Nyt on kuitenkin omat keinot loppu ja tahtoisin että joku ottaisi ja asentaisi minulle ubuntun ja winukan samaan koneeseen ja vielä jos saisi vanhat tavarat koneelta talteen lähinnä tärkeimmät on valokuvat. Olen pk.seudulla ja olen valmis maksamaan ko. fiksauksesta sen tekijälle. Halukkaat ottakaa yhteyttä! *leh*tisj*@luukku*.com os. ilman tähtiä!

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Helppoa rahaa? Apua
« Vastaus #1 : 31.12.05 - klo:11.37 »
En asu lähelläkään pk-seutua, joten en voi kyseistä homma tulla suorittamaan, mutta voin sinulle pari niksiä silti vielä heittää.


Onko kone kannettava vai pöytäkone? Jos kone on pöytäkone niin ota kovalevysi irti ja kiikuta se jonnekkin kaverisi luo ja laita se kaverisi koneeseen rinnalle. (esim. primary slave) Ja polta kaverisi koneella tärkeät tiedot levylle.

Jos koneesi on kannettava saat tiedot ulos siitä esim Ubuntun live-cd:llä tosin se vaatii, että sinulla on vähän tieto win osioiden mouttaamisesta. Ohjeet sen tekemiseen löytyy täältä foorumilta etsimällä.


Mikä windows koneessasi on? Jos se on XP käynnistä kone XP:n cd:llä ja mene recovery tilaan. Ja aja komennot fixboot ja fixmbr sen jälkeen koneesi pitäisi käynnistyä taas normaalisti xp:n. Olettaen, että se siellä vielä on. Sitten vaan varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista ja yrittämään uudelleen Ubuntun asennusta ;D

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Helppoa rahaa? Apua
« Vastaus #2 : 31.12.05 - klo:11.49 »
Olisiko mahdollista, että asennuksessa olisi mennyt aseman bootable lippu vaaralle asemalle. Itselleni ainakin muistaakseni tuli ensimmäisen ubuntun asennuksen kanssa vastaava ongelma kun olin laittanut ubuntun asennuksessa vaaran aseman bootableksi.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=95.0
« Viimeksi muokattu: 31.12.05 - klo:11.51 kirjoittanut tohtoriS »