Kirjoittaja Aihe: Ongelma Ubuntun asennuksessa HP:n läppäriin  (Luettu 1628 kertaa)

RedOne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ongelma Ubuntun asennuksessa HP:n läppäriin
« : 19.09.07 - klo:10.59 »
Olen yrittänyt asentaa Ubuntua HP PAVILION DV4000 läppäriin XP:n rinnalle mutta olen törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan:

Kun käynnistän Ubuntun CD:ltä päästäkseni Live Ubuntuun ja sitä kautta asentaaan käyttistä, Liven käynnistyminen jumiutuu siinä vaiheessa kun työpöydän pitäisi käynnistyä. Konkreettisesti tämä ilmenee vaan täysin mustana ruutuna jonka jälkeen ei enään tapahdu mitään.

Onko kenelläkään vastaavanlaisia ongelmia ja onkohan mahdollisesti kyseessä läppärityypin ongelma?


Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ongelma Ubuntun asennuksessa HP:n läppäriin
« Vastaus #1 : 19.09.07 - klo:13.13 »
Koetappa liven käynnistyessä (mahdollisen kielivalinnan F2 jälkeen) ottaa esille F6:lla buuttirivi ja lisää sille
 
Koodia: [Valitse]
vga=771"Lisäksi, jos poistat buuttiriviltä sanan quiet, näet buutatessa paremmin, mitä tapahtuu
Tuo "vga=771" on tehonnut läppäreiden lisäksi myös joihinkin littunäyttöihin. Taitaa buntu oletuksena virkistellä ruutua liian lujaa tahtia joillekin paneeleille.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Ongelma Ubuntun asennuksessa HP:n läppäriin
« Vastaus #2 : 19.09.07 - klo:15.27 »
Muistithan tarkistaa cd:n virheettömyyden siinä alussa?
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

RedOne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ongelma Ubuntun asennuksessa HP:n läppäriin
« Vastaus #3 : 19.09.07 - klo:20.34 »
Levyn pitäisi olla ihan OK, koska olen samalta levyltä asentanut toiselle pöytäkoneelle Ubuntun ihan onnistuneesti.

Kokeilen tuota edellä mäinittua hommaa josko auttaisi.