Kirjoittaja Aihe: Nettiyhteyden luominen: HomePNA: USB-sovittimella -MITEN??  (Luettu 1938 kertaa)

Pate

• Käyttäjä
    • Profiili
hei

Olen käyttänyt Linuxia noin 8 kk ja hyvin toimi Ubuntussa verkkoyhteydet erään talouden lähiverkolla. Nyt muutin toiseen talouteen jonne tosin tulee ADSL mutta muuntuu HomePNA systeemiksi ja tulee sellaisena huoneeseeni. Joten siihen kämppikseni neuvoivat ostamaan ulkoisen sovittimen läppäriäni varten, joko halvan HomePNA sovittimen USB:hen liittyväksi taikka HomePNA sovittimen jonka saa liitettyä johdolla suoraan verkkokortille(se olis varmasti toiminut). Se kalliimpi versio oli jotain 50 e ja halvempi 10 e. Ajatelin että toimiihan toi halvempikin, mutta en vielä ole saanut toimimaan.

Jollain keskustelupalstalla tällainen onnistuttiin asentamaan vanhaan Ubuntuun kun kirjoitetiin joku interface-tiedosto uudelleen ja näin tehtiin joku moduuli jolla se siten toimi, mutta miten se asennetaan Ubuntu 7:ssa. Kokeilin jo niitä vanhemman version ohjeita, kai niitä vois uudelleenkin kokeilla jos niis olikin jotain kirjoitus virheitä mulla.

Neuvokaa minua!

immoT

• Käyttäjä
    • Profiili

Pate

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Nettiyhteyden luominen: HomePNA: USB-sovittimella -MITEN??
« Vastaus #2 : 31.08.07 - klo:16.39 »
hei

Noi ohjeet ovat siis jollekkin vanhalle linuxille vanhalle ubuntulle ja ei sellaiselle kuin minulla on, eli USB-liitännäinen HomePNA-sovitin.

Neuvokaa lisää!

larpa

• Vieras
Vs: Nettiyhteyden luominen: HomePNA: USB-sovittimella -MITEN??
« Vastaus #3 : 31.08.07 - klo:19.41 »
Mitä sanoopi:
Koodia: [Valitse]
sudo lsusb ?

Pate

• Käyttäjä
    • Profiili
hei
« Vastaus #4 : 02.09.07 - klo:19.10 »

hei

Komentorivillä tein sen:

haltija@Kannettava:~$ sudo lsusb
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 002 Device 003: ID 046d:c019 Logitech, Inc.
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 001 Device 002: ID 07b8:4006 D-Link Corp.
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000 
haltija@Kannettava:~$

Jonkun D-link Corp:n se näyttää löytävän. (Logitech on mun usb-hiiri.)