Eiköhän ne melkein kaikki toimi. LG tuskin mikään loistava asema on, sillä juuri se mun ronkeli asemani on LG. Olikohan jossain n. vuoden vanhassa MikroBitissä testi, jossa testattiin DVD asemia ja aihioita.
Plextor oli hyvä asema, mutta se on yleensä vähän kalliimpi, joku halpakin merkki osoittautui varsin hyväksi, mutta en muista mikä.
Osta asema postimyynnistä, Gigantista tai Clash Ohlsonilta, jonne voit palauttaa tuotteen, jos et saa toimimaan.
Myös Cruz-Brokerista kannattaa kysyä palautusoikeutta toimimattomuuden takia. (Ennen ostoa tietenkin kannattaa sitä kysellä). Cruz-Brokerista ainakin minä olen saanut hyvää Linux-rautaa, vaikka he eivät yleensä tiedäkään tuotteiden Linux-yhteensopivuudesta.
DVD+RW Aihioista mulla toiminneen TDK, Sony. Verbatim DVD+R toimii vähemmän nirsoissa asemissa (2:ssa asemasta 3:sta). Tosin tuhoutumisen merkkejä alkaa näkyä jo puolen vuoden jälkeen. Fuji DVD+RW ei mulla toimi. Paitsi yhdessä asemassa. Nämä siis ovat henkilökohtaisia kokemuksia, eikä niistä kannata vetää suuria johtopäätöksiä. TDK on mulla kyllä hyvän merkin maineessa.
Jos oikein muistan, niin testissä pärjäsi hyvin Verbatim DVD+RW, mutta yleisesti ottaen minulla on huono muisti.