Kirjoittaja Aihe: Online Desktop / PyroDesktop  (Luettu 2874 kertaa)

tmp

• Vieras
Online Desktop / PyroDesktop
« : 19.07.07 - klo:08.38 »
Online Desktop:
Keynote reactions
Open Source Developers calling for the next desktop revolution

Osa ideoista pitäisi olla käytössä jo Fedora 8 julkaisussa.

PyroDesktop:
http://pyrodesktop.org/img/guadec07-keynote.pdf
http://www.pyrodesktop.org/Main_Page

Mielenkiintoista tavaraa ja mukava nähdä, että työpöytää yritetään kehittää eteenpäin myös kokonaisuutena.
« Viimeksi muokattu: 19.07.07 - klo:08.45 kirjoittanut tmp »

Stargazers

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Online Desktop / PyroDesktop
« Vastaus #1 : 21.07.07 - klo:11.25 »
Uh, tuli testattua Pyro Desktoppia. Ainakaan oman koneeni tehot eivät riittäneet lähellekkään sen käyttöön. Tahmasi koko ajan ja aivan järjetön lagitus oli...

Intel Pentium 1,4GHz, 768Mt, NVidia GeForce 4MX440.

Mene tiedä sitten josko tuosta joskus jotain toimivaa tulisi. Vai toimiiko tuo teillä muilla lainkaan?

muep

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.07 - klo:13.03 »
Saa kyllä minun puolestani pysyä web ihan kiltisti siellä selaimessa.  >:(
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

tmp

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.07.07 - klo:15.16 »
Saa kyllä minun puolestani pysyä web ihan kiltisti siellä selaimessa.  >:(

Miksi?

Itse ainakin odotan mielenkiinnolla mitä näistä saadaan aikaan. Jos ei mitään toimivaa, niin eiköhän projektit pistetä jäihin. Mugshot-projekti on ainakin omasta mielestäni erittäin onnistunut. Mielestäni on myös hienoa, että työpöytiä yritetään kehittää eteenpäin omilla ideoilla... vaikka tosin eiväthän nuokaan ideat uusia ole...

muep

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.07.07 - klo:22.01 »
Minusta ainakin kaikki selaimessa toimivat käyttöliittymät ovat epämiellyttävämpiä kuin omalla koneella paikallisesti ajettavat. Lisäksi konetehoa menee hirveästi ihan joihinkin javascriptillä tehtyihin sivuihin. Firefoxin XUL -pohjainen käyttöliittymä on ihan jees, mutta hitaampi kuin puhdas GTK ja lisäksi integroituu huonosti Gnomeen (ei toki uutta työpöytäympäristöä tehdessä paljoa väliä tällä). Lisäksi selaimen sisällä ohjelmien käyttö tuntuu suunnilleen yhtä kivalta kuin vaikka Windows -virtuaalikoneen käyttö. Ohjelmia ohjelmien sisällä.

Mitäs se Mugshot sitten oikeasti tarjoaa? Muut voivat kurkkia, mitä ohjelmia/musiikkia/web-sivuja käytän? Katsella WWW -selaimen kautta (niinpä) jostain eri sivulta, mitä olen tiettyihin palveluihin postaillut?

Eikö RSS hoitaisi tuosta tuota urkkimista lukuunottamatta melkein kaiken? Esim. Digg.com käy sitten niistä web-sivuista keskusteluun. Vai olenko nyt käsittänyt homman idan ihan väärin? Kovin suurta hienoutta tuossa en näe, joten valaise ihmeessä, mikäli tuossa jotain mullistavaa nyt on.

Hienoa toki, että uusia ideoita keksitään, mikä siinä.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

tmp

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.07.07 - klo:22.39 »
Minusta ainakin kaikki selaimessa toimivat käyttöliittymät ovat epämiellyttävämpiä kuin omalla koneella paikallisesti ajettavat.

Jeeps, itse en ole vielä ensimmäiseenkään miellyttävään törmäillyt. Tekniikka ei tunnu kovin valmiilta, mutta saa nyt nähdä miten on tulevaisuudessa laita...

Mitäs se Mugshot sitten oikeasti tarjoaa?
Vai olenko nyt käsittänyt homman idan ihan väärin? Kovin suurta hienoutta tuossa en näe, joten valaise ihmeessä, mikäli tuossa jotain mullistavaa nyt on.

No en usko, että Mugshotissa olisi yhtään mitään mullistavaa, mutta työpöytien integrointi Internetin palveluiden kanssa saattaa olla tulevaisuudessa toimiva idea. Minun käytössäni Mugshot on korvannut Liferea RSS-ohjelman ja monet foorumit.

Mutta nähtävästi tosiaan jää, mitkä ideat toimivat ja tulevat joskus oletuksena käyttöön. Uskoisin GNOME:n kokeilunhalujen johtuvan mm. myös Microsoftin suunnitelmista integroida Windows Live-palveluihin ja KDE4:sen tuoma paine. Valitettavasti harva palvelu perustuu avoimuuteen, mutta ehkä sellaisiakin alkaa tulemaan jos asiat rupeavat sopivasti rullaamaan.

tmp

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.07.07 - klo:08.26 »
''Red Hats Havoc Pennington in an interview about opening up new possibilities, the crucial advantage over Microsoft and why he doesn't just want to "make a desktop"''
GNOME Online Desktop: "We will have to include Windows"