Kirjoittaja Aihe: Bluetooth headset Feistyyn?  (Luettu 2934 kertaa)

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Bluetooth headset Feistyyn?
« : 24.06.07 - klo:14.55 »
Terve, olen nyt pähkäillyt jo koko päivän ongelmani kanssa, joten uskaltauduin viimein kysyä täältä forumista neuvoa: Kuinka tällainen aloitteleva Ubuntun käyttäjä saisi Bluetooth headsetin toimintakuntoon Feistyssä? -Olen laittanut koneeseeni Bluez-utils: in: Osoitteessa https://help.ubuntu.com/community/BluetoothSetup neuvotaan seuraavaa:
Connect Devices at Startup

To connect the device at startup every time, use the following commands to edit the configuration file:

        sudo cp /etc/default/bluez-utils /etc/default/bluez-utils_backup
        sudo nano /etc/default/bluez-utils
       

      Look for the following line:

        HIDD_ENABLED=0
       

      Change it to:

        HIDD_ENABLED=1
       

      Next, look in the same file for a line similar to:

        HIDD_OPTIONS="--master --server"

-tietokoneeni kuitenkin ilmoittaa, että: cp: tiedoston "/etc/default/bluez-utils" tilaa ei voi lukea: No such file or directory
-Olen täysin ulalla tässä aiheessa!
-Toivottavasti joku kerkeää avustaa minua ongelmassani.
       

« Viimeksi muokattu: 24.06.07 - klo:15.13 kirjoittanut bullockster »

vipu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #1 : 24.06.07 - klo:16.45 »
-tietokoneeni kuitenkin ilmoittaa, että: cp: tiedoston "/etc/default/bluez-utils" tilaa ei voi lukea: No such file or directory

Tämä johtuu siitä, ettei kyseistä tiedostoa ole olemassa. Ohjeet saattavat olla hieman vanhentuneet, sillä oikea tiedosto lienee "bluetooth" samaisessa hakemistossa. Korvaa siis "bluez-utils" sanalla "bluetooth" kaikissa kolmessa kohdassa, joissa se esiintyy.
Kubuntu Gutsy/Hardy

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #2 : 24.06.07 - klo:19.29 »
Tuo auttoi, kiitoksia! -sain tehtyä saitilla kerrotut asetukset, mutta saan vieläkin headsetin näkyviin pelkästään Päätteessä, laittamalla laitteen "kättely moodiin" ja skannaamalla päätteellä lähistön bluetoothlaitteet.

Pitäisikö headsetin näkyä jossakin päin työpöytää tms.?
« Viimeksi muokattu: 24.06.07 - klo:19.38 kirjoittanut bullockster »

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn? hermot meni!
« Vastaus #3 : 26.06.07 - klo:13.56 »
ÄÄH, Ubuntu sai tällä kertaa minulta luovutusvoiton... jotkut asiat on vieläkin tehty liian hankaliksi taviksille :-(
« Viimeksi muokattu: 26.06.07 - klo:14.00 kirjoittanut bullockster »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #4 : 27.06.07 - klo:14.49 »
mikä lienee sitten tavis tässä kyssärissä. itse kuulin nyt vasta ekaa kertaa että bluetooth kuulokkeita on olemassa :P Kyllä siis nämä handsfreet tiedän mutta että oikeen tietokoneellekki :P

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #5 : 16.07.07 - klo:14.13 »
Juu, ainakin tää mun Logitech handsfree toimii myös tietokoneessa...(Windowsissa siis) varmaankin kaikki muutkin toimivat?
-Tylsää, että en saanut laitetta toimimaan Ubuntussa: Ubuntu kyllä huomaa laitteen päätteessä, mutta en itse, jotenkin vaan saa tuota käytännössä toimintakuntoon :-( -Ei luulisi olevan näin hankalaa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.07 - klo:14.15 kirjoittanut bullockster »

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #6 : 17.07.07 - klo:16.04 »

-Tylsää, että en saanut laitetta toimimaan Ubuntussa: Ubuntu kyllä huomaa laitteen päätteessä, mutta en itse, jotenkin vaan saa tuota käytännössä toimintakuntoon :-( -Ei luulisi olevan näin hankalaa.

Ei ole omaa kokemusta, mutta voisiko tuosta olla apua: http://www.getdeb.net/app.php?name=Bluetooth+headset+configuration

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #7 : 17.07.07 - klo:23.41 »
Näyttää lupaavalta... pitääpä kokeilla kohta...kiitoksia!

bullockster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Bluetooth headset Feistyyn?
« Vastaus #8 : 18.07.07 - klo:00.24 »
Sain kyseisellä softalla Ubuntun tunnistamaan headsetin!
-Skype ei kyllä jostakin syystä anna kuin piippauksia headsetiin... enkä ole saanut ääninauhuri-softaakaan toimimaan laitteeni kanssa.... ehkäpä tämä vielä lähtee kuitenkin toimimaan :-)