Kirjoittaja Aihe: Firefox ylikuormittaa prossun  (Luettu 2807 kertaa)

KaiMaani

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Firefox ylikuormittaa prossun
« : 23.07.07 - klo:22.39 »
Päivitin eilen uuteen versioon Firefoxista. Ongelmat alkivat saman tien. Kone jumittuu, kun menen nettiin. Katsomalla järjestelmänvalvontaa minulle selvisi, että firefox vie koko ajan noin 70% prosessoritehosta. Muistia on vapaana runsaasti. Prossuna 1.8 Ghz Celeron. onko joku tällaisesta "bugista" kuullut?
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:17.55 kirjoittanut KaiMaani »

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Firefox ylikuormittaa prossun
« Vastaus #1 : 24.07.07 - klo:00.37 »
Onko asennettu Flash, Java yms? Jos on, voi nekin aiheuttaa ristiriitaa uuden Firefoxin version kanssa. Pääsetkö katselemaan asetuksista (vai mistä FF:ssä saakaan), että onko ne käytössä. Jos on, koeta ottaa pois ja katso auttaako asiaa.

Jos ei, hommaa Ainoa Oikea (tm) nettiselain.
Winkki: http://www.opera.com/docs/changelogs/linux/922/

KaiMaani

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Firefox ylikuormittaa prossun
« Vastaus #2 : 24.07.07 - klo:17.59 »
Itse asiassa ongelma tuntuu esiintyvän vain tietyillä sivustoilla. Onko joku käynyt firefox 2.0.0.5 versiolla ja feistyllä katsomassa  Ankkarokin sivuja. Mulla menee ainakin kone välittömästi jumiin just ton em- prossukuormituksen vuoksi.

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Firefox ylikuormittaa prossun
« Vastaus #3 : 24.07.07 - klo:18.10 »
Mahtavat sivustot...

Prossutehot hyppää 90-100%, sitten laskee, mutta aina kun navigoinnista vaihtaa sivulta toiselle sama juttu... ???

En jaksanut lähdekoodista katsoa mikä tuon aiheuttaa.

Edit: siis nimenomaan Firefoxin osuus prosessoritehoista pomppaa tuonne lähes 100%:iin (Pentium IV 1,8 GHz)
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:18.20 kirjoittanut pjotr »
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Firefox ylikuormittaa prossun
« Vastaus #4 : 24.07.07 - klo:18.20 »
Itse asiassa ongelma tuntuu esiintyvän vain tietyillä sivustoilla. Onko joku käynyt firefox 2.0.0.5 versiolla ja feistyllä katsomassa  Ankkarokin sivuja. Mulla menee ainakin kone välittömästi jumiin just ton em- prossukuormituksen vuoksi.

Mulla toimii firefox 2.0.0.5 64-bit feisty. Tosin layout on ihan päin peetä..äjää.
Erona on tietty että te katselette jotain flash-versiota.

Vilkaisinpa nyt tuolla opera/flash yhdistelmälläkin. Navigointi toimii hitaasti ja vilkutellen harmaana. Mutta prossukäyttö nousee vain 40% tienoille sekunniksi...

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Firefox ylikuormittaa prossun
« Vastaus #5 : 24.07.07 - klo:19.24 »
Jaa, itselläni tuo Ankkarockin sivu ei aiheuta juuri mitään hidastumista. Flashitkin on käytössä. Tosin, käytän Operaa.
Prosessorin kulutus pysyy alle 20% vaikka sivu on tuossa auki koko ajan (pääosin alle 10%).