Kirjoittaja Aihe: Seagate Barracuda 320gb ide  (Luettu 2336 kertaa)

lerppu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Seagate Barracuda 320gb ide
« : 02.07.07 - klo:20.05 »
Olen hankkimassa tuollaista seagate barracuda 7200.10 320gb ide/ata 100 16mb cache kiintolevyä.olisin kiinnostunut käyttäjien mielipiteistä ko levystä.syystä että ainakin kansan suussa seagate on lähes kirosana ja ammattilaisten ja testien(mm pcworld) mukaan erittäin käyttökelpoinen laite.tulevat "kaverit" em kovalevylle ovat:emo asrock K7NF2-raid,512mb ddr ram,amd athlon xp 1900+ prossu sekä Gainward Geforce6200 näyttökortti.siis vastauksia. kiitos etukäteen....    ;D

focalift

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
  • Hardy 8.04
    • Profiili
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #1 : 02.07.07 - klo:20.31 »
minulla on juuri kyseinen kovo linux koneessa ja s-ata versiot pääkoneessa ja kaikki  on toiminut hel..... hyvin ei ole ollu mitään käyttöongelmia, toisin kun Maxtorieilla. joita minulla on vevinnyt käsiin usempikin. tuo on erittäin nopee ja hiljainen kovo.
Antec P182B / Corsair HX520W / Intel Q9450 / Noctua NH-U12P / 4GB DDR2 800mhz / Seagate 7200.11 500GB / Asus P5Q Deluxe / Sapphire HD4870 / Lacie 500GB / Logitech G15 & G9 / Samsung 930BF

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11450
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #2 : 03.07.07 - klo:07.54 »
Olen hankkimassa tuollaista seagate barracuda 7200.10 320gb ide/ata 100 16mb cache kiintolevyä.olisin kiinnostunut käyttäjien mielipiteistä ko levystä.syystä että ainakin kansan suussa seagate on lähes kirosana

Onko? :o Minä luulin että Maxtori (vai mikä se on?) on? Meillä oli nimittäin yksi kone josta semmoinen hajosi. (tosin saattaapi olla vähän koneen vikaakin kun siitä hajosi aika pian seuraavakin kovalevy) :D

Lainaus
ja ammattilaisten ja testien(mm pcworld) mukaan erittäin käyttökelpoinen laite.tulevat "kaverit" em kovalevylle ovat:emo asrock K7NF2-raid,512mb ddr ram,amd athlon xp 1900+ prossu sekä Gainward Geforce6200 näyttökortti.siis vastauksia. kiitos etukäteen....    ;D

Kyllä kai ne on, mutta eikös Seagate ostanut sen Max*n. Tosin sen kai piti olla vielä oma halpis (?) merkkinsä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jantunen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
  • Hö.
    • Profiili
    • Strobotti.com: Valokuvausta ja kameraharrastusta
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #3 : 03.07.07 - klo:09.20 »
[OT]
En kyllä suosittele noita Maxtoreita edes pahimmille vihamiehilleni, n. 99% meidän firmalle tulleista tapauksista, joissa kovalevy on temppuillut (tavalla tai toisella) on sisuksista kaivettu Maxtorin kovo... Ihan "aikuisten oikeesti", miten kukaan kehtaa vääntää tollasta sutta ihmisille?
[/OT]

Itse laittaisin - ja olen laittanutkin - rahani Western Digitaliin, tosin edelliset kokemukseni Seagaten levyistä ovat jotain 486-ajalta - jolloin muuten levyt kestivät, ja kohot oli korkkia... ;)
Lenovo Thinkpad T420 Intel i5 16Gt/SSD512GB+HDD2TB, Ubuntu 16.04 Xenial Xerus 64bit; Kuvia ja lätinää valokuvauksesta: https://www.strobotti.com/

lerppu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #4 : 03.07.07 - klo:17.08 »
Joo ja paljon muuta sanottavaa ei maxtorista voi sanoa:ensinnäkin windows xp:tä joutui paikkaamaan ja lataamaan uudelleen ja uudelleen koneelle.vähitellen koko windows hapertui käyttökelvottomaan tilaan.ja eikun opensuse 10.2 (todella hyvä) koneelle ja kuinkas kävikään??
nyt on äänet kadonneet ja ohjelma toisensa perään alkaa vikuroida kuin mielipuoli aasi!! edellinen hitachin levy pysyi "järjissään" monta vuotta ja ehkä käyttäisinkin sitä mutta liian pieni koko vain 80gb.joten maxtor madoille ja uusi kovo kehiin...  :-\

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #5 : 03.07.07 - klo:21.22 »
Joo. Maxtor on viimeiset viisitoista vuotta ollut pahnan pohjimmainen luotettavuudessa. Muista, mukaan luettuna Seagate ja WD, ei ole erityistä huomautettavaa. Viimeksi tänään ruuvasin tilitoimiston XP-koneesta irti Maxtorin, joka on jo kaksi kertaa sekoittanut XP:n uudelleenasennuskuntoon. Seagaten ruuvasin tilalle.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Seagate Barracuda 320gb ide
« Vastaus #6 : 04.07.07 - klo:06.07 »
Täälläpäin on käytössä ollut 2 maxtorin levyä noin about viitisen vuotta eikä merkkejäkään hajoamisesta :)