Kirjoittaja Aihe: Särisevä ääni  (Luettu 4109 kertaa)

Rautamiekka

• Käyttäjä
    • Profiili
Särisevä ääni
« : 23.05.07 - klo:20.05 »
Musiikeissa ääni särisee mutta ei videoissa. Varmasti olen muuttanut jotain mutta en tajua, mitä. Kubu Edgy alla.

juyli

• Vieras
Vs: Särisevä ääni
« Vastaus #1 : 23.05.07 - klo:20.24 »
Musiikeissa ääni särisee mutta ei videoissa. Varmasti olen muuttanut jotain mutta en tajua, mitä. Kubu Edgy alla.

Mikseri on varsin monipuolinen. Kannattaa tarkistaa sen asetukset. Todennäköisesti jokin väärä vipu on kaakossa.
Itse pidän havainnollisesta aumix-mikseristä tekstipohjaisena, mutta se on käytettävissä myös graafisena.

Rautamiekka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.05.07 - klo:20.39 »
Kubun oman KMixerin olen katsonut moneen kertaan ja tarkkaan läpi, siellä vain ei ole mitään mitä voisi vahingossa "sohaista" - tsekkaan aumixin.

Stupido

• Käyttäjä
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.05.07 - klo:20.48 »
Juu itsellä oli sama juttu. Laita PCM puoleen ja kokeile auttaako.
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:20.53 kirjoittanut Stupido »

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

Rautamiekka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.05.07 - klo:18.04 »
Kyllä, PCM auttoi, mutta ei aumixin kautta

PkT

• Vieras
« Vastaus #5 : 29.05.07 - klo:19.12 »
alsamixer on itellä Ubuntussa ja Kubuntussa oli myös.Toiminut varsin hyvin.Tosin itellä joutuu äänet olemaan Masterissa ja PCMssä täysillä,että ei tartte stereoita pitää täysillä.

Stazzy

• Käyttäjä
  • yksinkertaisesti kaksinkertainen
    • Profiili
    • "Elle a deux passions: moutons et dormir."
« Vastaus #6 : 25.06.07 - klo:22.41 »
Hei, minulla olisi ihan sama ongelma, eli musiikeissa ääni särisee kuin viallisella vinyylilevyllä. Olen oikeasti ääniasioiden kanssa niin tyhmä, etten ollenkaan tiedä mistä päin lähteä ratkomaan.

Kone on HP:n kannettava, tässä on alla Ubuntu feisty fawn, ALSA mixerin mukaan card: ALI 5451, chip: Conexant Cx20468 rev 1.

Tosiaan, mixerissä mikään namikka ei ole "kaakossa", mutta ihan matalallakaan ei voi pitää, koska muuten kannettavan kaiuttimista ei juuri mitään kuulu...
Linux Mint 17
Dell Inspiron N7010
Paljon tyhmiä kysymyksiä.

MaSa256

• Käyttäjä
  • AMD Athlon Tb | 512 DDR RAM | Ati R350| Feisty
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.06.07 - klo:16.15 »
Itse sain rätinän pois näin:
1. Mene Järjestelmä/Asetukset/Ääni
2. Ensimmäisestä välilehdestä (Laitteet) Vaihda kaikki joissa on 'Tunnista automaattisesti' ensimmäiseen valintaan listassa jossa on äänikorttisi nimi (Esim. VIA 8223-PRE)
3. Kokeile   :D