Kirjoittaja Aihe: 64 Studio  (Luettu 5073 kertaa)

Ville Helenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
64 Studio
« : 27.12.06 - klo:13.13 »
Hei!

Olen tässä hiljalleen siirtymässä kotikäytössä Linuxiin ja asentelin XP:n rinnalle http://64studio.com/ distron joka on 64 bittinen median tuotantoon keskittynyt paketti. Tiedän että tuo distro ei ole aloittelijalle välttämättä sieltä helpoimmasta päästä sillä tuolle 64 bittiselle järjestelmälle tukea ei taida vielä hirveän hyvin saada verrattuna 32 bittiseen systeemiin. Näin alkuunsa systeemi vaikuttaa varsin fiksulta ja verrattuna aikaisempaan Cubase SX2+WXP SP2 ohjelmistoon nopeutta tuntuu olevan roimasti enemmän. Paljon en ole tuon kanssa kerennyt säätämään, mitä nyt langattoman verkon virittelin toimimaan.

Yksi suurempi ongelma tuon distron kanssa on tullut vastaan, aiemmin Ubuntua kokeillessani printterini Epson EPL-5700 toimi suoraan kuin nakutettu mutta 64 studion kanssa tulostin ei suostu pelaamaan ollenkaan. Tulostin asentuu ok ja kun testisivua rupeaa tulostamaan niin tulostin kyllä lähtee tulostamaan mutta tekee vain puppua ja tyhjiä sivuja. Onko kenelläkään hajua mikä tuossa voisi olla ongelmana?

Onko kukaan muu käyttänyt kyseistä distroa kun suomenkielistä keskustelua tuosta distrosta ei tahdo mistään löytyä. 

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: 64 Studio
« Vastaus #1 : 27.12.06 - klo:13.25 »
Tässä kirjoittelen 64-Studio alla. Asennus vielä kesken, mutta toimii pääosin.
Itse valitsin 32 bittisen koska se toden näköisesti on vakaampi. 64 bittinen ehkä sitten myöhemmin.
Tuohon Epson probleemaan en osaa sanoa muuta kuin sen että Epson ei merkkinä ole niitä tuetuimpia.
Koska kumminkin kirjoitin on tunnistettu taitaa konffauksessa olla jotakin häikkää. Tutkipa printteri asetuksia.
Poistuu taka vasemmalle - - -

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: 64 Studio
« Vastaus #2 : 06.01.07 - klo:18.15 »
No niin. Olen asentanut molemmat versiot.Samaan koneeseen mutta eri levyille. lman ongelmia.
En ole vielä sen kummemmin ehtinyt testailla, mutta perus äänet ainakin tuntuvat toimivan.
Palaan ehkä asiaan jos jotakin erikoista ilmaantuu.
Poistuu taka vasemmalle - - -

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: 64 Studio
« Vastaus #3 : 19.01.07 - klo:01.07 »
Niih, Ubuntu tilttas - eka kerta sitte viime toukokuun, kun olin asentanu Dapperin.
Enpä ole vielä paneutunut siihen ongelmaan sen paremmin, ajattelin että nyt on hyvä
aika asentaa Edgy.
No 64studiolla tässä toimin. Latailin juuri muutaman CD.n kovalevylle oggina ja kuuntelin
- ja hyvältä kuulostaa, kun on vielä kunnon stereot toistamassa  :D
Täytyy vähän järjestellä koskettimistolle tilaa että pääsee kunnolla MIDien kanssa touhuamaan.
Poistuu taka vasemmalle - - -

Ville Helenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: 64 Studio
« Vastaus #4 : 27.01.07 - klo:20.49 »
Minä asentelin Studio 64:n uudelleen ja samalla sai lähteä microsoftin käyttöjärjestelmä kokonaan koneelta. Laitoin pakettienhallintaan Debianin pakettivarastot ja päivitin käyttiksen sieltä. Aluksi epäilin että josko näin saa koko käyttiksen sekaisin mutta hyvinhän tämä tuntuu toimivan ja suurin osa ohjelmista päivittyi huomattavasti tuoreempaan versioon. Epsonin tulostinta en ole vieläkään saanut toimimaan mutta taidan roudata sen töihin ja tuoda sieltä tilalle vaikkapa HP Laserjet 6L:n.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: 64 Studio
« Vastaus #5 : 27.01.07 - klo:22.49 »
Hyvä kuulla että Debian reposet toimii. Itsekin ajattelin tuota, mutta en uskaltanut testata.
Ja muuten, ei se ubuntusta johtunut se tilttaaminen. MBR oli mennyt sekaisin. No asentelin
kuitenkin Edgyn, joten ubuntulla tässä taas surffaillaan  :D
Poistuu taka vasemmalle - - -

moonstone

  • Vieras
64 Studio 2.0 'Electric' julkaistu
« Vastaus #6 : 28.07.07 - klo:13.44 »
http://64studio.com/press_release

Hieno homma niille jotka käyttävät 64bittistä rautaa. Löytyy toki myös x86 versio.