Jooh, itse yhdyn Regelin mielipiteeseen, että ei 64-bittisyydestä (vielä) ole merkittävää iloa tavalliselle kadun tallaajalle. Toisaalta, Linux jakelu toimii 64-bittisenä varsin hyvin, ja 32-bittisiä ohjelmia voidaa suorittaa lähes ongelmitta. Itse olen oikeastaan ainoaksi viaksi löytänyt sen, että 64-bittisellä Firefoxille ei ole 64-bittistä Flashiä, joutuu ajamaan joko 32-bittistä firefoxia, kokeilla onneaan
nsplugin-wrapperilla, tai olla ilman flashiä. Ilmeisesti Javan kanssa on samanlaisia ongelmia, mutta itse en ole pitkään aikaan ajellut java-ohjelmia, ei ole tarkkaa tietoa. Todennäköisesti java-ongelma poistuu parin kuukauden aikana, kunhan 64-bittiset käännökset gpl-javasta tulevat (ellei sellaisia jo ole?)
Mutta onhan se hienoa, että jos kerran on 64-bittinen suoritin, niin mielellään siinä ajaa 64-bittistä käyttäjärjestelmääkin
Etenkin jos ohjelmointia harrastat, niin voit löytääkin jotain käyttöä 64bit ympäristöstä. Suosittelen, että jos on päivä aikaa, niin kokeile miltä tuntuu, teet vaan oman /home -osion, joten käyttöjärjestelmän vaihto on helppoa. Pieniä yhteensopivuusongelmia voi löytyä, mutta 64-bittinen käyttöjärjestelmä on useimmille käyttäjillä täysin toimiva alusta.