Kirjoittaja Aihe: Todella yksinkertainen ongelma, mutta en vain osaa  (Luettu 2468 kertaa)

TheNoob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Olen polttanut Ubuntun CD levylle, ja käynnistäessä tulee valintaikkuna, jonka otsikko on "ubuntu 7.04 (disctree)". Siinä pyydetään asentamaan firefoxia, blenderiä jne. ja sitten siinä on screenshotteja. Tarvitsisin kuitenkin valintaikkunan, jolla saa jotenkin käynnistettyä sen linukan (olen siis tosi aloittelija), sellainen kuin ubuntun asennusoppaassa oli. Tuo ensin mainitsemani valintaikkuna siis tulee E - levyä kaksoisklikatessa "oma tietokone" - kansiossa.  Eli mitenkä sen oikean saisi auki?

juyli

  • Vieras
Vs: Todella yksinkertainen ongelma, mutta en vain osaa
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo:20.42 »
Olen polttanut Ubuntun CD levylle, ja käynnistäessä tulee valintaikkuna, jonka otsikko on "ubuntu 7.04 (disctree)".

Ubuntu asennus aloitetaan käynnistämällä kone siten, että itse Linux käynnistyy CD-asemalla olevalta levyltä. Tämä vaatii
yleensä käpistelemään emon bios-asetuksia siten, että ensimmäinen käynnistysmahdollisuus on CD-asema.
Lisää asennuksesta: http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Asennusopas

TheNoob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Todella yksinkertainen ongelma, mutta en vain osaa
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo:20.47 »
Olen polttanut Ubuntun CD levylle, ja käynnistäessä tulee valintaikkuna, jonka otsikko on "ubuntu 7.04 (disctree)".

Ubuntu asennus aloitetaan käynnistämällä kone siten, että itse Linux käynnistyy CD-asemalla olevalta levyltä. Tämä vaatii
yleensä käpistelemään emon bios-asetuksia siten, että ensimmäinen käynnistysmahdollisuus on CD-asema.
Lisää asennuksesta: http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Asennusopas

Mikä se bios on, ja missä sen asetuksia voi säätää?  :o 

Zhraelyn

  • Vieras
Vs: Todella yksinkertainen ongelma, mutta en vain osaa
« Vastaus #3 : 21.05.07 - klo:20.58 »