Kirjoittaja Aihe: Ongelmia ja tietämättömyyttä  (Luettu 1640 kertaa)

Sazoro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Ongelmia ja tietämättömyyttä
« : 01.05.07 - klo:12.20 »
Minulla oli XP master-levyllä ja eheyttämisen jälkeen se ei suostunut enää käynnistymään.
Yritin asentaa sitä uusiksi mutta se ilmoitti että C:asema on rikkoutunut eikä voi käyttää
sitä. Asensin sitten Kubuntun ja se kyllä asentui mutta valittaa välillä käynnistyessä jostain.
Nyt kysyisinkin että onko parempi asentaa kubuntu slave-levylle ja suostuuko se sinne asentumaan kun en saa yksin irroitettua noita levyjä ja vaihdettua paikkaa.
Ja mitä tapahtuu boottisektorille siinä tapauksessa?
Ja sitäkin olisin kysynyt että voiko windowssia yleensäkään asentaa slave-levylle?

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ongelmia ja tietämättömyyttä
« Vastaus #1 : 01.05.07 - klo:13.21 »
Lainaus
Nyt kysyisinkin että onko parempi asentaa kubuntu slave-levylle ja suostuuko se sinne asentumaan kun en saa yksin irroitettua noita levyjä ja vaihdettua paikkaa.

En tiedä ainakaan mitään syytä mikset voisi asentaa Kubuntuasi juuri sille levylle mihin itse haluat.

Lainaus
Asensin sitten Kubuntun ja se kyllä asentui mutta valittaa välillä käynnistyessä jostain.

Tälläisissa tapauksissa meidän on hyvin vaikea auttaa mitenkään ellet kerro niin hyvin kuin osaat, että mitä se kone selittää ?

Sazoro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Vs: Ongelmia ja tietämättömyyttä
« Vastaus #2 : 01.05.07 - klo:16.08 »
Se viesti menee niin  nopeasti että en ehdi lukea sitä kokonaan. Jotain sinnepäin
että scannauksessa virhesectoreita( tämä siis kielitaidottoman kääntöyritys)
Ratkaisin kuitenkin ongelman asentamalla Kubuntun uudelleen toiselle kovalevylle
ja alustin tuon toisen jotta voin sinne tallentaa tavaraa jos se jotain ottaa vastaan.
Onneksi oli toinen kovalevy koneessa kiinni; muuten ei olisi tekemistä.
Ja onneksi olin viikko takaperin tallentanut kaiken tarpeellisen cd:ille jotta mitään tärkeää ei mennyt hukkaan.
Kyllä se vanha kehotus tallentaa aika ajoin jonnekkin muualle kuin koneelle, on edelleenkin hyvä neuvo.