Kirjoittaja Aihe: Creative Labs SB Audigy LS -äänikortti ei soita poppia  (Luettu 2201 kertaa)

Julli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Olen yrittänyt saada otsikon mukaista äänikorttia toimimaan, heikoin tuloksin. Olen lukenut ja selannut ja lukenut ja selannut kaikkea mitä silmieeni eteen olen suinkin löytänyt. Eipä ole vielä ratkaisua löytynyt, syynä 100% varmasti Linux-urani lyhyys. Kokonaiskuva pahasti hahmottumatta. Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että alkaa ankarasti paine nousta päässä ja perhesopu on jo mennyt. Ei auta, yritetään.

Ohessa muutamia listauksia, joskohan niiden avulla joku ystävällinen sielu alkaisi viemään minua maaliin.....

- "Ääniasetuksissa" ei näy "Default sound cardia"
- Äänikortin perästä kuuluu pelkkää suhinaa
- Alsamixeri ei ole mute-tilassa
- Rhythmbox-musiikkisoitin lähtee käytiin




Koodia: [Valitse]
uname -r
2.6.12-10-386

Koodia: [Valitse]
lspci

0000:00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C693A/694x [Apollo PRO133x] (rev c4)
0000:00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C598/694x [Apollo MVP3/Pro133x AGP]
0000:00:07.0 ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 22)
0000:00:07.1 IDE interface: VIA Technologies, Inc. VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 10)
0000:00:07.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 10)
0000:00:07.4 SMBus: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 30)
0000:00:0a.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
0000:00:0b.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Audigy LS
0000:00:0c.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7146 (rev 01)
0000:01:00.0 VGA compatible controller: Matrox Graphics, Inc. MGA G400 AGP (rev 82)

l
Koodia: [Valitse]
smod | grep snd
snd_ca0106             27172  1
snd_ac97_codec         72188  1 snd_ca0106
snd_pcm_oss            46368  0
snd_mixer_oss          16128  1 snd_pcm_oss
snd_pcm                78344  3 snd_ca0106,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss
snd_timer              21764  1 snd_pcm
snd                    48644  8 snd_ca0106,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_timer
soundcore               9184  1 snd
snd_page_alloc         10120  2 snd_ca0106,snd_pcm

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Creative Labs SB Audigy LS -äänikortti ei soita poppia
« Vastaus #1 : 05.05.07 - klo:09.17 »
Mulla on sama ongelma!
Päätin asentaa nyt sitten Linuxin ja kokeilin Live CD:ä, että netti ja äänet toimii. Molemmat toimivat ja kun sitten asensin kiintolevylle, niin äänet lakkasi toimimasta. Tosin mulla on Audigy 2 äänikortti, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa.
Musiikin kuuntelu on minulla yksi tärkeimmistä asioista tietokoneella ja jos äänet eivät toimi, on koko laite hyödytön, joten ei kai auta, kun käyttää Windowsia, kunnes ongelma ratkeaa.
En tiedä, olisiko tämä pitänyt laittaa aloittelijat alueelle, mutta Haku tuotti tämän viestin.

RistoH


Olen yrittänyt saada otsikon mukaista äänikorttia toimimaan, heikoin tuloksin. Olen lukenut ja selannut ja lukenut ja selannut kaikkea mitä silmieeni eteen olen suinkin löytänyt. Eipä ole vielä ratkaisua löytynyt, syynä 100% varmasti Linux-urani lyhyys. Kokonaiskuva pahasti hahmottumatta. Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että alkaa ankarasti paine nousta päässä ja perhesopu on jo mennyt. Ei auta, yritetään.

Ohessa muutamia listauksia, joskohan niiden avulla joku ystävällinen sielu alkaisi viemään minua maaliin.....

- "Ääniasetuksissa" ei näy "Default sound cardia"
- Äänikortin perästä kuuluu pelkkää suhinaa
- Alsamixeri ei ole mute-tilassa
- Rhythmbox-musiikkisoitin lähtee käytiin


RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Creative Labs SB Audigy LS -äänikortti ei soita poppia
« Vastaus #2 : 05.05.07 - klo:22.02 »
Tämä ratkesi jostain syystä käymällä välillä Windowsissa! Hassua! :P

Mulla on sama ongelma!
Päätin asentaa nyt sitten Linuxin ja kokeilin Live CD:ä, että netti ja äänet toimii. Molemmat toimivat ja kun sitten asensin kiintolevylle, niin äänet lakkasi toimimasta. Tosin mulla on Audigy 2 äänikortti, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa.
Musiikin kuuntelu on minulla yksi tärkeimmistä asioista tietokoneella ja jos äänet eivät toimi, on koko laite hyödytön, joten ei kai auta, kun käyttää Windowsia, kunnes ongelma ratkeaa.
En tiedä, olisiko tämä pitänyt laittaa aloittelijat alueelle, mutta Haku tuotti tämän viestin.

RistoH


Olen yrittänyt saada otsikon mukaista äänikorttia toimimaan, heikoin tuloksin. Olen lukenut ja selannut ja lukenut ja selannut kaikkea mitä silmieeni eteen olen suinkin löytänyt. Eipä ole vielä ratkaisua löytynyt, syynä 100% varmasti Linux-urani lyhyys. Kokonaiskuva pahasti hahmottumatta. Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että alkaa ankarasti paine nousta päässä ja perhesopu on jo mennyt. Ei auta, yritetään.

Ohessa muutamia listauksia, joskohan niiden avulla joku ystävällinen sielu alkaisi viemään minua maaliin.....

- "Ääniasetuksissa" ei näy "Default sound cardia"
- Äänikortin perästä kuuluu pelkkää suhinaa
- Alsamixeri ei ole mute-tilassa
- Rhythmbox-musiikkisoitin lähtee käytiin