Oliskohan tässä nyt käynyt niin että olen nyt säätänyt koko järjestelmän sekaisin. Mitenkähän tässä vois palata alku pisteeseen ja alkaa koko homman alusta?
Onneksi tällaisten toimimattomien pakettien poisto on yhtä helppoa kuin niiden asentaminenkin.
sudo apt-get remove --purge <paketin_nimi> on muistaakseni se komento joka poistaa paketin lisäksi kaikki sen konfigurointitiedotkin. Eli näin pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä.
Ihan näin ulkomuistista sanoisin että minulla on asennettuna libdvdcss - ihan se ykkösversio jostain universe tai multiverserepoista ja hyvin toimii. Mutta ilmeisesti tuo on nyt korvattu libdvdread-paketilla:
https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormatsTuosta ylläolevasta linkistä löytyy ohjeita myös muiden mediatiedostojen esittämiseksi. Varsinkin nuo gstreamer-pluginit kannattaa asentaa, eikä muistakaan kai haittaa ole
Onnea matkaan,
Mikko
P.S. Ja jos tuntuu että järjestelmä on jo ihan persiillään, niin yritä kestää kuukausi ennen uudelleenasennusta. Silloin voit nimittäin laittaa suoraan Dapperin kehiin...
Lisäys:
En siis tarkoittanut että jos tuo ihan kaatuilee, niin sellaista pitäisi kestää, mutta että nämä mediatiedostot ovat pieni harmi johonkin muuhun verrattuna. Sitäpaitsi ainakin itse tulee kyllä DVD:t soitettua ihan tarkoitukseen suunnitellulla laitteella ja katsottua TV:n kautta. Eivät onneksi maksa enää juuri mitään.