Kirjoittaja Aihe: Multimediaongelmia dapperissa  (Luettu 3495 kertaa)

rainmikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Multimediaongelmia dapperissa
« : 10.04.07 - klo:15.50 »
Tervehdys!

Tarvitsisin vähän apua, mistä lähden ongelmaani selvittämään. Eli ongelmana on ettei missään videoissa näy kuvaa, mutta ääni näkyy. Ilmeisesti olen jotain säätänyt väärin, koska jokin aikaa sitten vielä kuvakin näkyi oikein.

Olen koittanut "Ubuntu tutuksi" -wikikirjan avulla ratkoa ongelmaani, mutta laihoin tuloksin. w32koodekit olen asentanut wikikirjan mukaan medibuntun repoista sekä muutamat muutkin kirjastot. Ongelma ilmenee kaikilla soittimilla (mplayer, kmplayer, gxine, kaffeine, yms.)

Siis ääni tulee ongelmitta, mutta kuvaa ei näy. Ruutuun tulee vain sininen staattinen ruutu.

Onko jollakulla antaa neuvoja, miten voin lähteä tätä selvittämään?

Kyseessä on siis kubuntu dapper.

peran

  • Vieras
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #1 : 11.04.07 - klo:10.01 »
Olen koittanut "Ubuntu tutuksi" -wikikirjan avulla ratkoa ongelmaani, mutta laihoin tuloksin. w32koodekit olen asentanut wikikirjan mukaan medibuntun repoista sekä muutamat muutkin kirjastot. Ongelma ilmenee kaikilla soittimilla (mplayer, kmplayer, gxine, kaffeine, yms.)

Entäs oletkos asentanut gstreamerit?

Mikä Ubuntu  - Onko kyseessä Edgy, Dapper vai Feisty ?

PkT

  • Vieras
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #2 : 11.04.07 - klo:11.47 »
Asenna VLC,niin toimii varmasti jos video tiedostot on kunnossa.Itse ainakin kuuntelen musat ja katson videot VLC:llä.Muiden soittimien kanssa on aina ollut itellä jotain saman tapaista ongelmaa.

rainmikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #3 : 12.04.07 - klo:08.46 »
Entäs oletkos asentanut gstreamerit?
Ainakin nämä coodecit olen asentanut:     
- gstreamer0.10-ffmpeg
- gstreamer0.10-gl
- gstreamer0.10-plugins-base
- gstreamer0.10-plugins-good
- gstreamer0.10-plugins-bad
- gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
- gstreamer0.10-plugins-ugly
- gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
- gstreamer0.10-pitfdll
- w32codecs
- libxine-extracodecs
- libarts1-mpeglib
- libarts1-xine
- libakode2-mpeg

Mikä Ubuntu  - Onko kyseessä Edgy, Dapper vai Feisty ?
Kyseessä on siis Kubuntu Dapper.

Asenna VLC,niin toimii varmasti jos video tiedostot on kunnossa.Itse ainakin kuuntelen musat ja katson videot VLC:llä.Muiden soittimien kanssa on aina ollut itellä jotain saman tapaista ongelmaa.
VLC:llä sama juttu, ääni tulee, mutta kuvan tilalla vain sinertävä ruutu.
« Viimeksi muokattu: 12.04.07 - klo:08.49 kirjoittanut rainmikko »

PkT

  • Vieras
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #4 : 12.04.07 - klo:21.03 »
Millä se video on pakattu?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #5 : 12.04.07 - klo:22.37 »
Koitappa vaihtaa videon ulostulopluginia gstreamer-properties ohjelmalla, no Xv:hen. mplayerillä ja muilla on omat asetuksensa joista voi koittaa opengl:ää yms.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

rainmikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #6 : 13.04.07 - klo:09.57 »
Millä se video on pakattu?

Ei aavistustakaan, mutta mikään video ei toimi oikein. Olen siis yrittänyt eri AVI-tiedostoja, WMV-tieostoja, QuickTime-videoita, RealPlayer-videoita ja kaikissa on tuloksena sama.

zeizei81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #7 : 13.04.07 - klo:10.09 »
Hmm...jos kerran koodekit on kunnossa ja video lähtee varoituksitta pyörimään, mutta kuvaa ei silti näy, olisiko kyseessä vanha kunnon ongelma, että näyttö ei ole ykkösnäyttö? Eli jostain syystä olet aktivoinut TV-ulostulon, jolloin kuva kyllä näkyy molemmissa, mutta videokuva vain toisessa. Tämä oli nyt vain heitto, mutta joskus windows puolella asian huomanneena.....

Eli jos olet tämän asian kanssa leikkinyt tai vaikka et olisikaan niin yritä asia tarkistaa. Mikä näytönohjain muuten? Ati vai Nvidia?
Atin ajurit(fgrlx ainakin) asentelee ohjelman jolla noita asetuksia voi muuttaa. En oikein ole tarkemmin perehtyny Linuxissa asiaan, joten tarkemmin en osaa neuvoa.

rainmikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Multimediaongelmia dapperissa
« Vastaus #8 : 16.04.07 - klo:11.57 »
Hmm...jos kerran koodekit on kunnossa ja video lähtee varoituksitta pyörimään, mutta kuvaa ei silti näy, olisiko kyseessä vanha kunnon ongelma, että näyttö ei ole ykkösnäyttö? Eli jostain syystä olet aktivoinut TV-ulostulon, jolloin kuva kyllä näkyy molemmissa, mutta videokuva vain toisessa. Tämä oli nyt vain heitto, mutta joskus windows puolella asian huomanneena.....

Eli jos olet tämän asian kanssa leikkinyt tai vaikka et olisikaan niin yritä asia tarkistaa. Mikä näytönohjain muuten? Ati vai Nvidia?
Atin ajurit(fgrlx ainakin) asentelee ohjelman jolla noita asetuksia voi muuttaa. En oikein ole tarkemmin perehtyny Linuxissa asiaan, joten tarkemmin en osaa neuvoa.

BINGO! :) Tästä se näköjään johtuu...  :-\ Minulla on tuossa vieressä toinen näyttö kiinni, mutta ei tullut mieleenkään kokeilla toimiiko se videot siinä... Ilmeisesti se on koneeni mielestä ykkösnäyttö, vaikka pääasiassa käytän tätä läppärini omaa näyttöä.

Näytönohjaimenani on ATI Mobility Radeon X700.

Saako tuota mitenkään näkymään molemmissa näytöissä tuota vidokuvaa? Vai pitääkö yrittää kikkailla tämä läppärin näyttö oikeastikin ykköseksi? Ei millään viitsisi alkaa säätämään, sen tappelun jälkeen kun sain nämä molemmat näytöt toimimaan jotenkin yhdessä. Ettei vaan mene nämä säädöt rikki... :)