Kirjoittaja Aihe: Ubuntu (edgy) ei käynnisty  (Luettu 1333 kertaa)

hpz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ubuntu (edgy) ei käynnisty
« : 28.10.07 - klo:23.31 »
Olen suhteellisen uusi ubuntun käyttäjä ja törmäsin tällaiseen ongelmaan:

Minulla on Ubuntu Edgy käytössä ja yritin saada siihen Compizin toimimaan, tässä kuitenkaan onnistumatta (asensin sitä täältä löydettyjen ohjeiden mukaan). Kun käynnistin koneen uudelleen ei Ubuntu enää suostu käynnistymään. Jumiutuminen tapahtuu siis siinä vaiheessa kun ubuntu latautuu, eli ennen sisäänkirjautumista, myöskään mitään virheilmoitusta ei tule, lataus vaan yksinkertaisesti pysähtyy. Latauspalkki jumiutuu aivan lopussa eikä tämän jälkeen tapahdu enää yhtään mitään. Palkki latautuu normaalisti melkein loppuun, kunnes se jumittaa paikalleen ja samalla myös näytön läpi kulkee vihreä viiva ja logon grafiikka huononee (muuttuu suttuisemmaksi). Olen kokeillut käynnistää konetta recovery modessa ja pääte käynnistyykin mutta muuta ei sitten tapahdukkaan.

Minulla on ollut vastaavaa ongelmaa myös aikaisemmin (siis ennen compizin asennusta). Jos olin pitänyt konetta pitkään pois päältä niin latauspalkki jumiutui samalla tavoin eikä ubuntu suostunut käynnistämään. Tuolloin recovery modessa käynnistäminen poisti ongelman (päätteeseen päästyäni käynnistin koneen yksinkertaisesti uudelleen ja ubuntu käynnistyikin normaalisti). Nyt näin ei kuitenkaan käy. Onkohan mitäan tehtävissä? Sotkiko compiz mahdollisesti jotain vai voisiko vika olla jossain muualla? Koneena on Acerin läppäri ja näytönohjaimena atin X700 128mb. Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi auttaa minua tässä ongelmassa. Yksi ratkaisu on tietysti asentaa edgy uudelleen, mutta silloin minulta menisi kaikki kovalevyn tiedostot.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu (edgy) ei käynnisty
« Vastaus #1 : 29.10.07 - klo:11.09 »
Olen suhteellisen uusi ubuntun käyttäjä ja törmäsin tällaiseen ongelmaan:

Minulla on Ubuntu Edgy käytössä ja yritin saada siihen Compizin toimimaan, tässä kuitenkaan onnistumatta (asensin sitä täältä löydettyjen ohjeiden mukaan).
...
Olen kokeillut käynnistää konetta recovery modessa ja pääte käynnistyykin mutta muuta ei sitten tapahdukkaan.

Suosittelen päivittämään Ubuntu Gutsyyn eli edgystä sinun pitää ensiksi päivittää feistyyn ja siitä gutsyyn, kts ohjeita ubuntu-fi.org -> ohjeet ja tuki -> päivittäminen (alareunassa on linkkejä myös vanhempiin päivitysohjeisiin, eli 6.10->7.04)

Varmuuskopiot voit ottaa vaikak livelevyllä tms.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-