Kirjoittaja Aihe: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen [Ratkaistu]  (Luettu 2619 kertaa)

JanneK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Latasin nyt sitten ubuntun, laitoin sd-muistikortille, buuttasin koneen sen kautta mutta...

Ruutuun jää vilkkumaan vai joku valkoinen viiva ja ihme merkki tulee siiihen myös.. Mikäs neuvoksi ?
On ollut tuossa noin jo reilut 2tuntia ?????
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo:06.45 kirjoittanut JanneK »
Ubuntu #26863


juyli

  • Vieras
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen
« Vastaus #1 : 14.08.08 - klo:21.50 »
Latasin nyt sitten ubuntun, laitoin sd-muistikortille, buuttasin koneen sen kautta mutta...
Ruutuun jää vilkkumaan vai joku valkoinen viiva ja ihme merkki tulee siiihen myös.. Mikäs neuvoksi ?
On ollut tuossa noin jo reilut 2tuntia ?????

Jaksoit 2 tuntia ihmetellä? Asenna jokin tikku-Linux (Live-versio) kuten esim. MikroPC:n versio Ubuntusta (7.10).
http://mikropc.net/nettilehti/extra/2008-04-tikkulinux.html
On yleinen harhaluulo, että kiinteälle massamuistilaitteelle asennetuksitarkoitettu Linux-jakelu ihan lennossa toimisi
irroitettavilta medioilta.
PS. Netti on aika pullollaan erilaisia ohjeita noiden mini-läppäreiden toimiseen Linux-ympäristössä.

JanneK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen
« Vastaus #2 : 15.08.08 - klo:16.57 »
En minä sitä 2tuntia "ihmetellyt", vaan kun se ruutu siihen tuli niin rupesin vahtaamaan sarjoja koneelta, kun olin niitä aikani kattelut ja rupesin taas säätämään miniläppärillä niin se ruutu oli samassa kohdassa.
Kaveri tulee tänään kokeilemaan saisko se siihen ubuntun, koska se nyt ymmärtää pikkasen enemmän kuin minä koneista.
Ubuntu #26863


Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen
« Vastaus #3 : 15.08.08 - klo:17.40 »
Kokeilin justiinsa tota yllä mainittua MikroPC:n versiota ja toimii ihan OK asuksessa. Ostin Ohlsonilta hintaan 19,90 SanDiskin cruzer micro 4 G:n USB tikun. Tätä tikkua on suositeltu joillakin Linux-sivustoilla ja seuraavaksi kokeilen jotain kevyempää Linuxia esim. Puppy Linuxilla on versio 4.1 DingoPlus ASUS eeepc:lle.
« Viimeksi muokattu: 15.08.08 - klo:19.27 kirjoittanut Oswald0 »

JanneK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen
« Vastaus #4 : 16.08.08 - klo:01.24 »
No ite olen vasta ns. aloittelijan tasolla noissa asioissa, siksi täällä foorumilla kyselen paljon.
Kokeilen tuota konstia, kirjoittelen tänne sitten oman mielipiteen.

Ystävällisin terveisin: JanneK
Ubuntu #26863


JanneK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen
« Vastaus #5 : 16.08.08 - klo:02.54 »
Nyt ajattelin kokeilla mikroPC:n. tein ohjeitten mukaan. Kaikki onnistui ohjelman mukaan.
Mutta kun boottaan koneen, niin alku menee kyllä hyvin. Tulee valikko jossa oli muistaakseni neljä vaihtoehtoa.
Olen kokeillut kolmea ekaa, okei, tähänkin asti toimii oikein, tulee ubuntun "lataus" juttu ruutuun, mutta...
Sen jälkeen tulee vain musta ruutu jossa vilkkuu valkoinen viiva.

Odottelin että se jatkuisi eteen päin, mutta ei. Käynnistin lopuksi koneen uudelleen.
Odotinkohan liian vähän aikaa ? Olisin kiitollinen pikaisista vastauksista.

Ystävällisin terveisin JanneK
Ubuntu #26863


JanneK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Ubuntun asentamisesta Asus eeePC:hen [Ratkaistu]
« Vastaus #6 : 16.08.08 - klo:06.46 »
Nyt lähti pelittää tuon MikroPc-ohjelman avulla, kiitos avusta !

Ystävällisin terveisin: JanneK

Ongelma kymysys:
Saitko wlania toimimaan ? Jos sait miten ?
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo:07.24 kirjoittanut JanneK »
Ubuntu #26863