Kirjoittaja Aihe: ubuntu ei käynisty ilman asennus levyä  (Luettu 1650 kertaa)

miksu++

• Käyttäjä
    • Profiili
ubuntu ei käynisty ilman asennus levyä
« : 25.03.07 - klo:23.44 »
Asensin ubuntu itselleni ja nyt on paljon ongelmia. Viikossa yritän ratkaista ne jos ei onnistu palaan winukan pariin. Ensimmäinen ongelma on että kone ei käynistä ohjelmaa ilman levykettä mikä voisi olla syy? Pistän levyn sisään ja painan entteriä jo käynistyy? Se sanoo buutissa jotai monitorista.

Tonde

• Käyttäjä
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: ubuntu ei käynisty ilman asennus levyä
« Vastaus #1 : 26.03.07 - klo:08.47 »
Olis hyvä tietää mitä se sanoo buutissa monitorista.

Mitä ohjelmaa et saa käyntiiin ilman levykettä? Ubuntua? Mitä versiota? Mitä levykettä käytät, että ohjelma lähtee käyntiin? Ubuntun asennus CD:tä?

Oletko asentanut Ubuntun?

Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.03.07 - klo:09.58 »
Asensin ubuntu itselleni ja nyt on paljon ongelmia. Viikossa yritän ratkaista ne jos ei onnistu palaan winukan pariin. Ensimmäinen ongelma on että kone ei käynistä ohjelmaa ilman levykettä mikä voisi olla syy? Pistän levyn sisään ja painan entteriä jo käynistyy? Se sanoo buutissa jotai monitorista.
Monitorista? vaiko näytönOHJAIMESTA? koneen tiedoista ei olisi haittaa, jos näytönohjaimessa lukee ATI niin lisää kymysykseen näytönohjaimen malli.
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

miksu++

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 26.03.07 - klo:17.02 »
Tänään kun käynistin ei tullu sitä monitori jutttu mutta, valitti "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" Sit minä laitoin levyn koneseen ja otin heti pois ku tuli se ubuntu valikko ja valitsin " Käynistä ensimmäiseltä kiintolevyltä" Sit käynistyi normaalisti. Olen tehnyt itse ubuntu levyn imuroinut netistä ja sit polttanut nerolla IMAGE:lla. Ja tää on se 6.06.1 versio. Näytön ohjan on ASUS V7700 PRO 64MB DDR GEFORCE2 Pro TV-OUT