Kirjoittaja Aihe: Pari ongelmaa ja kysymystä  (Luettu 1687 kertaa)

phantom

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Pari ongelmaa ja kysymystä
« : 15.02.07 - klo:21.47 »
Hei,

tähän alkuun koneeni tietoja niin ei tarvitse toistaa sitten alempana:
Thinkpad T23
muistia 256MB
näytönohjain S3 Supersavage IX/C SDR 16 MB
wlan-adapteri Prism 2.5 Wavelan

Ubuntu 6.10

Sitten itse asiaan.
1. Kun asensin Ubuntun wlan-verkko näkyi eth1-nimellä. Kun asensin automaattiset päivitykset, se muuttui wlan0:ksi, eikä enään toiminut wlanina vaan ubuntu luuli sitä lankaverkoksi. Kun katsoin yhden ohjeen mukaan terminaalissa lshw -C network, niin Prismin vieressä luki DISABLED. Osaisiko kukaan auttaa tässä asiassa? Nyt olen asentanut Ubuntun uudelleen enkä ole päivittänyt tämän ongelman takia konettani.

2. Onko joku saanut asennettua Beryliä tällaiselle koneelle? Onko se mahdollista? Kaikissa ohjeissa on vain Intelin, ATI:n tai nVidia:n näytönohjaimille ohjeet.

3. Miten saan network manager appletin muistamaan sille manuaalisesti annetun verkon asetukset? Meillä on kotona salattu wlan-verkko joka ei kerro ssid:tään ja network manager ei koskaan yhdistä siihen automaattisesti sen jälkeen kun on manuaalisesti laittanut wlan-verkon asetukset network manageriin ja käynyt jossakin toisessa verkossa.

Kiitos

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Pari ongelmaa ja kysymystä
« Vastaus #1 : 13.03.07 - klo:13.17 »
oletko löytänyt jo ratkaisua tuohon? minulla juuri sama ongelma.

phantom

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Pari ongelmaa ja kysymystä
« Vastaus #2 : 13.03.07 - klo:15.16 »
En ole vielä mihinkään noista löytänyt ratkaisua.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Pari ongelmaa ja kysymystä
« Vastaus #3 : 14.03.07 - klo:22.35 »
asensin synapticista parit paketit linux-wlan-ng ja linux-wlan-ng-doc niin johan alkoi pelaa.
kokeileppa sinäkin. ::)