Kirjoittaja Aihe: Ongelma äänissä: vain yhdessä ohjelmassa kerrallaan  (Luettu 1637 kertaa)

Mazappi

• Käyttäjä
    • Profiili
Hellou arvoisat ubuntun käyttäjät!

Olen tässä nyt säätänyt WINE:n kuntoon ja näin, että pääsisin pelaamaan World Of Warcraftia. No sehän toimii oikein hyvin, sellainen ongelma on vain että jotkut maa-alueet välkkyvät ikävästi. Jos jollain olisi kokemusta miten asia korjataan niin olisin erittäin kiitollinen jos tähän samaan topicciin voisi heittää neuvoja. Tätä ohjetta käytin.

Mutta siis tuo oli vain sivuseikka. Kun minulla on sellainen ongelma että äänet eivät tahdo kuulua kuin yhdestä sovelluksesta kerrallaan. Esim. jos kuuntelen amarokilla musiikkia, ei kuulu skypen/aMSN:n hälytys äänet, eivätkä WoWin peliäänet. Koitin noita ääniasetuksia tihrustaa mutta enpä löytänyt mitään. =/

Niin ja olisiko ubuntussa missään koko käyttöjärjestelmän tajuuskorjainta? Onhan VLC:ssä ja amarokissa, mutta olisi mukava jos jytisisi oikein kunnolla! :D

Kiitos jo etukäteen! ^_^
PC
Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
1,9ghz
2,6gb (500Gb Ulkoinen)
1024mb RAM

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelma äänissä: vain yhdessä ohjelmassa kerrallaan
« Vastaus #1 : 24.02.07 - klo:23.15 »
Mutta siis tuo oli vain sivuseikka. Kun minulla on sellainen ongelma että äänet eivät tahdo kuulua kuin yhdestä sovelluksesta kerrallaan. Esim. jos kuuntelen amarokilla musiikkia, ei kuulu skypen/aMSN:n hälytys äänet, eivätkä WoWin peliäänet. Koitin noita ääniasetuksia tihrustaa mutta enpä löytänyt mitään. =/

ongelma lienee miksauksessa, tai oikeammin sen puutteessa:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2681.msg18424#msg18424

Niin ja olisiko ubuntussa missään koko käyttöjärjestelmän tajuuskorjainta? Onhan VLC:ssä ja amarokissa, mutta olisi mukava jos jytisisi oikein kunnolla! :D

no, ainakin gnomen mikserissä on haluttaessa tone, bass ja treble säädöt jotka toimivat tietyllä tapaa taajuuskorjaimena ja kun ne kerran tuoltakin löytyvät, niin eiköhnä alsassakin ole niitä mahdollista säätää.
Janne