Kirjoittaja Aihe: Läppäri Radeon 7500:lla ja ulkoinen Apple Cinema Display  (Luettu 1490 kertaa)

Lgo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Terve, minulla on tässä väliaikasesti käytössä tuollainen Compaqin Evo N610c läppäri jossa on ATI Radeon 7500 mobility näyttis. Tuli hommattua Apple Cinema Display 20" laajakuvanäyttö resoluutiolla 1680x1050. Läppärin oman näytön resoluutio on 1400x1050. Applen näyttö on kiinni telakointiaseman DVI-liitännässä.

Olen saanut Applen näytön kyllä toimimaan, mutta ongelma on se että joudun käyttämään konfiguraatiossa PanelSize 1680x1050 optiota, joka ilmeisesti pakottaa läppärin näytönkin tuohon resoluutioon.  Tällöin läppärin omaa näyttöä koitetaan ajaa tuolla suuremmalla resoluutiolla ja tuloksena on vääristynyt kuva.

Olen määritellyt konfiguraatioon kaksi näyttöä ja näytönohjainta, sekä koittanut käyttää Xineramaa niin että läppärin näytössä olisi 1400x1050 ja ulkoisessa 1680x1050 resoluutio. Tämä ei ilmeisesti tuon PanelSize option takia onnistu. Taas ilman tuota PanelSize optiota en saa ulkoista näyttöä toimimaan.

Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta? Voiko tuon läppärin näytön pakottaa sulkemaan itsensä jotenkin? Optimaali olisi jos voisin käyttää pelkästään ulkoista näyttöä ilman läppärin näyttöä.