Kirjoittaja Aihe: Usb kanavat jumittaa koneeni.  (Luettu 1807 kertaa)

Tomskumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Usb kanavat jumittaa koneeni.
« : 20.01.07 - klo:13.56 »
Ongelma on seuraava: aina kun laitan jotain usb kanavaan niinkuin muistitikkua tai web kameraa, niin koko kone jumittuu. (hiiri ei liiku eikä mitkään näppäinyhdistelmät toimi). Jos minulla soi musiikkia laittaessani jotain kanavaan, niin se jatkaa soittamista  :-\... Viime koneella kun oli ubuntu ei ollut vastaavanlaista ongelmaa. Toivon että joku pystyy auttaa !

KimmoHop

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Usb kanavat jumittaa koneeni.
« Vastaus #1 : 31.01.07 - klo:00.45 »
Minulla oli juuri sama ongelma. USB-kirjoitin jumitti (mutta ei se haitannut kun XP on enemmän käytössä). Nyt sitten digikamera jumitti, ja myös USB-tikku.
Kerkisin jo epäillä, että emolevyon viallinen (suunnittelusta lähtien, MSI 746F Ultra). XP:kin narisee USB-tikun kanssa, että se on hitaassa portissa pistipä sen melkein mihin tahansa.

Taas kerran takaraivo (tai itepäisyys) toi voiton: monessakin yhteydessä BIOS:n legacy supporttia on kyseenalaistettu, joten illan (alkuilta meni siinä että palautin 1280x768 LCD-TV:hen - nyt kirjoitin asetukset ohjekirjaan seuraavan "päivityksen" varalle  ;)) viimeisenä konstina otin sen pois päältä.

Lähtee käyntiin USB-tikun kanssa.
Kamera lähtee tulille ja siirtää kuvia.
Kirjoitin (Epson Stylus Photo 750) löytyy, asentuu ja tulostaa.

Onneksi ei ollut USB-näppis :)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Usb kanavat jumittaa koneeni.
« Vastaus #2 : 31.01.07 - klo:10.05 »
Minulla on samantapaisia ongelmia VIAn 4+1 USB 2.0 -PCI kortin kanssa, Windows -yhteensopimattomuus selittyisi sillä, että ko. piirisarja (VIA) ei kuulemma toimi SP2:della, mutta Kubuntukaan ei sitä tunnista, tai siis joko ei löydä siihen kytkettyjä laitteita, tai sitten koko järjestelmä tilttaa, kun kone alkaa etsiä laitteita, välillä taas Windows on valittanut sitä, että USB 2.0 -portissa olevat laitteet ovat viallisia. Olen palauttamassa korttia, mutta myyjän kanssa on konfliktia siitä, onko minulla oikeus saada rahat takaisin, vai lähettävätkö he vain uuden, SP2 -yhteensopimattoman laitteen.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD