Kirjoittaja Aihe: Äänet rätisevät ja eivät toimi osittain toisellä käyttäjäprofiililla.  (Luettu 1383 kertaa)

Kuisma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Eli äänet rätisevät joka paikassa. Ja nyt ei johdu siitä, että on miksattu liian korkealle. Tuossa kun laitehallinnan alhaalla olevaa nappulaa (Ubuntun laitetietokanta) klikkasin ja kävin velhon läpi, niin alkoi peleissä ja joissain ohjelmissa äänet särisemään. Olen pari keraa ennen ennen tuon ongelman saanut itse korjattua, mutta en tällä kertaa saanutkaan. Asensin tuttuun tapaan synapticilla alsa-paketit uudestaa, mutta nyt särisee joka paikassa.

Toinen ongelmani on se, että Ubuntun toisessa käyttäjäprofiilissa ei toimi äänet kuin osittain (ei toimi: kirjautumisäänet, pelien äänet.).

Ja vähän infoa:
Koodia: [Valitse]
Card: Intel 82801DB-ICH4                                                     │
│ Chip: Analog Devices AD1980                                                  │
│ View: [Playback] Capture  All                                                │
│ Item: Master
Graafisessa mikserissaä kerrotaan tuon  'Analog Devices AD1980' jutun olevan jotain sukua OOS:n kanssa, jonka kanssa niitä ongelmia vasta onkin.

Kunmiksaan äänet monoksi, niin rätinä lahtee sillon.

Edit: Nyt ei taas rätise kuin pelit ja esim gaimin äänimerkit. Ja vain toinen kaiutin rätisee. Se ei voi olla nyt kajareista kiinni, kun on ennen toiminut.
« Viimeksi muokattu: 23.01.07 - klo:18.55 kirjoittanut Kuisma »

Kuisma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Mä en voi käsittää. Välillä äänet toimii hyvin ja välillä huonosti. Äsken kun Ubuntun käynnistys stoppasi, syytä en muista, toisella kerralla lähti käyntiin, niin sitten äänet rupesi jo taas särisemään ja glx takkuamaan. No sen glx:n sain korjattua asentamalla mesat uudelleen, mutta äänet jäi rätisemään. Onko tähän ongelmaan mitään korjausmenetelmää, vai onko vain vaihdettava integroitu äänikortti (Intel 82801DB-ICH4) johonkin uudempaan ja parempaan.

Edit: Ja tässä samassa topikissa kysyisin, että miten saan poistettua flashplayer 9 betan (adoben sivuilta manuaalisesti asennettu). Olen asentanut uusimman jo tar.gz paketista (joka haettu adoben sivuilta)?
« Viimeksi muokattu: 29.01.07 - klo:20.14 kirjoittanut Kuisma »