Kirjoittaja Aihe: Kubuntu Gutsy + x11vnc + SSH tunneli + XP = ei toimi (Ratkaistu)  (Luettu 1418 kertaa)

Sampeli

• Käyttäjä
    • Profiili
Moro!

Olen "tuore", ylpeä ja laiska Kubuntun käyttäjä. Kubuntu ollut koneessa jo kuukausia, mutta nyt vasta olen alkanut sen kanssa säätämään. Ja laiska kun olen, niin ajattelin sen tapahtuvan kätevimmin olohuoneen sohvalta käsin.;D Mutta mutta... Ongelmana on, että kun XP:stä ottaa yhteyden millä tahansa VNC clientillä (RealVNC, TightVNC ja UltraVNC kokeiltu) niin yhteys kuolee välittömästi.

Kuvio on seuraavanlainen: X11vnc laitettu starttaamaan bootin yhteydessä Xsetupista. PuTTyllä ssh yhteys XP:stä Kubuntuun ja portti xxxx forwattu PuTTyssä. Kubuntulla x11vnc pyörii - se on tarkistettu.;) XP:ssä VNC clientiin osoitteeksi localhost:xxxx. Puuttukohan tästä joku palikka, kun ei toimi..? Voisikohan ongelma olla KDMssä, kun Kubuntu koneella ei ole ketään kirjautuneena? Kannattaisiko koittaa x/initd:n kautta starttaamista?

Edit: Ongelma ei ollutkaan KDMssä vaan x11vnc:n -localhost parametrissä. Sen poistamalla homma alkoi pelittämään niin kuin pitääkin.

« Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:08.46 kirjoittanut Sampeli »

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kubuntu Gutsy + x11vnc + SSH tunneli + XP = ei toimi
« Vastaus #1 : 17.03.08 - klo:10.14 »
Voisikohan ongelma olla KDMssä, kun Kubuntu koneella ei ole ketään kirjautuneena?

(K)Ubuntussa voit määrittää auto-loginin käyttäjälle. Tee se, niin VNC:kin toimii.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.