Kirjoittaja Aihe: Tekstin siirto konsolilta viestiin.  (Luettu 1995 kertaa)

wilhelmi

• Käyttäjä
    • Profiili
Tekstin siirto konsolilta viestiin.
« : 06.01.07 - klo:09.43 »

Kuinka siirretään teksti konsolilta viestiin foorumilla? Käytössä on Elisan Webmail.

wilhelmi

peran

• Vieras
Re: Tekstin siirto konsolilta viestiin.
« Vastaus #1 : 06.01.07 - klo:10.26 »
En tiedä, mitenkä Elisa vaikuttaa asiaan, mutta minulla on ihan tapana maalata hanuamani kohta hiirellä, ja valita päätteen Edit-valikosta kopioi. Sen jälkeen foorumilla kirjoittaessa klikkaan koodi-kuvaketta (#), ja liitän tekstin joko selaimen muokkaa valikon liitä toiminto tai näppäinyhdistelmällä CTRL-V.

- Edit näin siis (X)Ubuntussa, varmaan samoin Kubuntussa.
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:10.28 kirjoittanut peran »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.01.07 - klo:10.29 »
minä puolestani käytän primary selectionia, jossa maalaan halutun tekstin (kopioi tekstin automaattisesti primary selectioniin) ja painan hiiren keskinappia (liittää tekstin primary selectionista) haluamassani kohdassa haluamaani ohjelmaa.
Janne

peran

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.01.07 - klo:10.33 »
minä puolestani käytän primary selectionia, jossa maalaan halutun tekstin (kopioi tekstin automaattisesti primary selectioniin) ja painan hiiren keskinappia (liittää tekstin primary selectionista) haluamassani kohdassa haluamaani ohjelmaa.

Kiitos vinkistä. Olenkin halunnut tietää kuinka primary selectionia käytetään, mutten ole kehdannut kysyä.

wilhelmi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.01.07 - klo:10.52 »
Kiitoksia! Minulla oli kyllä tieto maalaamisesta ja muistikuva hiiren molempien nappien painamisesta. Jotakin hämminkiä siinä oli, kun ei toiminut. Nyt pelaa.

wilhelmi

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.01.07 - klo:10.55 »
Kiitoksia! Minulla oli kyllä tieto maalaamisesta ja muistikuva hiiren molempien nappien painamisesta. Jotakin hämminkiä siinä oli, kun ei toiminut. Nyt pelaa.

joissain X:n konfiguraatioissa molempien hiiren nappien painaminen emuloi keskinapin painallusta. muistit siis ihan oikein :) nykyisin vaan miltei kaikilla löytyy hiirestä se keskinappi rullan muodossa, joten tuo emulointi on jätetty monessa tapauksesssa pois päältä.
Janne