Kirjoittaja Aihe: Skypen korvaavaa softaa linuxillle?  (Luettu 2322 kertaa)

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Skypen korvaavaa softaa linuxillle?
« : 24.12.06 - klo:09.55 »
Kertokaapa viisaampina löytyykö Ubuntulle/Debianille tai Linuxille yleensäkään mitään Skypen korvaavaa ohjelmaa.
Egika olisi muuten juuri sopiva tarkoituksiini, mutta etsin ohjelmaa joka toimisi yhteen Skypen kanssa.

Koska tuosta Skypen Linux versiosta puutuu vielä mahdollisuus video-puheluihin, ajattelin kysäistä josko olisi olemassa korvaava softa jolla soittelisin niitä video-puheluita Skype-kontakteilleni.

Skypehän lupaa, että versio 2.x julkaistaan Linuxille pian, mutta kun tarvisin sitä jo tänään...  >:(

Ps. Jokin keino pitäisi nyt keksiä että saan koko suvun joulutervehdykset ulkomailla asuville sukulaisilleni videon kera...

Edit: Näillä ko. sukulaisillani tietysti windows koneella.... Skypen 2.x windows version ajaminen winellä toimii siihen asti, kun koitan soittaa puhelua, silloin koko softa kaatuu...  :-\
« Viimeksi muokattu: 24.12.06 - klo:10.21 kirjoittanut BBT »

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: Skypen korvaavaa softaa linuxillle?
« Vastaus #1 : 24.12.06 - klo:10.55 »
Voi olla vaikeaa sillä skypehän ei ole avointa koodia. Itse en ole ainakaan törmännyt mihinkään voippiin joka olisi yhteensopiva skypen kanssa. Toki saattaa ollakin, en minä kovin rankasti etsinyt olekaan, mutta kuullostaa aika vaikealta..

Mutta jos joku tietää, niin otetaan tieto mielellään vastaan! :)
Onpa mukava olla täällä taas! <3

moonstone

  • Vieras
Re: Skypen korvaavaa softaa linuxillle?
« Vastaus #2 : 28.12.06 - klo:08.00 »
http://www.wengophone.com/index.php/homePage

Tuolla olen kokeillut pari kertaa. Kuva siirtyy perille. Toisinaan kyllä pätkii.

On myös tehty niin, että otettu puheyhteys skypellä ja videyhteys msn messenger <> aMSN yhdistelmällä. Näin on ehkä toimivin toistaiseksi Windows <> Ubuntu.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Re: Skypen korvaavaa softaa linuxillle?
« Vastaus #3 : 01.01.07 - klo:22.44 »
http://www.wengophone.com/index.php/homePage

Tuolla olen kokeillut pari kertaa. Kuva siirtyy perille. Toisinaan kyllä pätkii.

On myös tehty niin, että otettu puheyhteys skypellä ja videyhteys msn messenger <> aMSN yhdistelmällä. Näin on ehkä toimivin toistaiseksi Windows <> Ubuntu.
Kiitos! Täytyy yrittää tuolla joska vaikka toimisi...  8)

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1276
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Skypen korvaavaa softaa linuxillle?
« Vastaus #4 : 03.01.07 - klo:06.39 »
Muistelen nähneeni jossain maksullisen SIP <-> Skype konventterin, jonka jälkeen SIP-ohjelmalla voisi puhua Skypen kanssa. Näitä SIP-puhelimiahan on sitten useitakin. Konventterin toiminnan hyvyydestä ei ole mitään tietoa. Yiritin etsiä kirjanmerkeistäni linkkiä konventterin sivulle, mutta ei tähän hätään löytynyt.