Kirjoittaja Aihe: mp3-musiikin kuunteleminen ubuntulla  (Luettu 1575 kertaa)

nf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
mp3-musiikin kuunteleminen ubuntulla
« : 22.03.07 - klo:18.29 »
Työkaverin innoittamana asensin vanhalle PC:lle ubuntun ja nyt yritän tulla toimeen sen kanssa.Osaisiko joku kertoa mitä mun pitäisi tehdä, jotta saan kuunneltua koneella mp3-musiikkia?
Minä olen tosi uuno näiden kanssa, joten hyvin yksinkertaiset ohjeet olisi tarpeen....

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

juyli

  • Vieras
Vs: mp3-musiikin kuunteleminen ubuntulla
« Vastaus #2 : 22.03.07 - klo:23.42 »
jotta saan kuunneltua koneella mp3-musiikkia?

Kuten tutummassa Windowssissakin tarvitaan vain mp3-soitin.
Niitä on tarjolla lukuisia. Hyvä tekstipohjainen on mpg321 :)

Minä olen tosi uuno näiden kanssa, joten hyvin yksinkertaiset ohjeet olisi tarpeen....

Nuo annetut ohjeet tarkoittavat, että asennat koodekit Ubuntussa jo oleville multimediasoittimille.
mp3 ei ole vapaa tai ilmainen formaatti, joten koodekkeja ei ole tarjolla oletuksena.

Poor Edward

  • Vieras
Vs: mp3-musiikin kuunteleminen ubuntulla
« Vastaus #3 : 23.03.07 - klo:01.41 »
Siis sieltä wikistä kohta suljetut tiedostomuodot ja sieltä kopsaat yhden kohdan kerrallaan synaptic pakettien hallinta, ja sitten liität mokomat hieroklyyfit sinne 'etsi' sarakkeen takaa paljastuvaan ruutuun,  kruksaat ( minä tein näin, tiedä sitten onko oikea tapa) ehdotetut jutut ja paina yläpalkissa olevaa toteutua näppylää ja taitaa se kysellä sitä vielä avautuvassa ikkunassakin, mulla ainakin amarok toimii verrattoman hyvin ja jos jaksat lukea sitä wikiä vähän pidemmälle niin saat kopsattua esim. elokuvia , mutta sekin on kielettyä, kiellettyä ei sentään ole teostomaksujen periminen tyhjistä cd levyistä.