Kirjoittaja Aihe: Wine ongelmia  (Luettu 3295 kertaa)

Tushaka

• Käyttäjä
    • Profiili
Wine ongelmia
« : 04.03.06 - klo:21.08 »
Olen ensimmäistä kertaa asentanut Linuxin tietokoneelleni, joten pyydän kärsivällistyyttä jos en ymmärä helppojakin asioita.

Käytän ubuntu 5.10 tuki tavallisella pc:llä.

Yritän siis avata Warcraft III wine:llä käskyllä: sudo wine /home/desktop/tft.lnk
tft.lnk on pikakuvake pelistä.

saan vastauksen: wine: cannot find '/home/desktop/tft.lnk'

en ymmärrä miksi wine ei pyst löytämään tiedostoa.

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Wine ongelmia
« Vastaus #1 : 04.03.06 - klo:23.52 »
Olen ensimmäistä kertaa asentanut Linuxin tietokoneelleni, joten pyydän kärsivällistyyttä jos en ymmärä helppojakin asioita.

Yritän siis avata Warcraft III wine:llä käskyllä: sudo wine /home/desktop/tft.lnk

Ensinnäkin tuo hakemisto on /home/käyttäjätunnuksesi/Desktop/ huomaa iso D, ja toisekseen winellä et saa pelejä toimimaan vaan tarviit siihen hommaan cedegan (winellä saat ajettua vaan windowssin ohjelmia)
Ja sit toi käynnistäminen tapahtuu näin: wine ~/.wine/drive_c/kansio/jossa/ohjelma/on/blaa.exe

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.03.06 - klo:00.32 »
Ensinnäkin tuo hakemisto on /home/käyttäjätunnuksesi/Desktop/ huomaa iso D, ja toisekseen winellä et saa pelejä toimimaan vaan tarviit siihen hommaan cedegan (winellä saat ajettua vaan windowssin ohjelmia)

osa peleistä toimii kyllä ihan winelläkin, joskaan WC3 ei ole sellainen. toisekseen en tiedä mitkä tuo .lnk-päätteinen pikakuvake, jota tuossa yritettiin suoritta, on mutta eine oikeasti ajaa vain suoritettavia ohjelmia eikä mitään pikakuvakkeita. linuxin linkin tosin kelpaavat.

Ja sit toi käynnistäminen tapahtuu näin: wine ~/.wine/drive_c/kansio/jossa/ohjelma/on/blaa.exe

jotakuinkin juu, kunhan ohjelma on ensin asennettu.
Janne

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #3 : 05.03.06 - klo:01.06 »
jotakuinkin juu, kunhan ohjelma on ensin asennettu.

Ajattelin vain tuosta linkistä että ohjelma on kenties jo asennettu. Itsellä ainakin wine tekee tollaisia .lnk linkkejä (esim jonkun ohjelman kun asensin niin työpöydälle tuli ohjelman ikoni josta se starttas ja sit vielä ohjelmannimi.lnk jolle en kyllä keksinyt mitään käyttöä)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Krister

• Käyttäjä
  • "Search" is your friend
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.10.06 - klo:17.18 »

Asensin juuri tänään Warcraft III Reign Of Chaosin koneelle tämän ohjeen mukaan ja toimii hienosti:
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=1177

Jos asensit ohjelman normaalisti Program Filesin alle, niin saat pelin käyntiin tällä käskyllä.

Koodia: [Valitse]
wine "C:\Program Files\Warcraft III\Warcraft III.exe" -opengl
Joku voisi muuten heittää tän keskustelun tuolle pelit puolelle...
« Viimeksi muokattu: 24.10.06 - klo:17.19 kirjoittanut Krister »

Zapper

• Käyttäjä
    • Profiili
Wine ongelma myös.
« Vastaus #5 : 30.11.06 - klo:14.27 »
Olen myös aloittelija tässä joten pyydän myös kärsivällisyyttä, kiitos.
Minulle on käynyt niin, että olen kyllä asentanut winen täysin asetusten mukaan, mutta joka kerta kun avaan jonkun ohjelman, tässä tapauksessa mozilla firefoxin uusimman version, winellä, niin muuten ohjelma pyörii hyvin,mutta fontti on jotain ihmeellistä nuottikirjoitusta ja jossain lukee TAB??? Että kysyisin mikä mättää ja mitä tehdä. Kiitos vaivannäöstänne.

Ihmettelevä Gnomen käyttäjä

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Wine ongelma myös.
« Vastaus #6 : 30.11.06 - klo:14.30 »
Olen myös aloittelija tässä joten pyydän myös kärsivällisyyttä, kiitos.
Minulle on käynyt niin, että olen kyllä asentanut winen täysin asetusten mukaan, mutta joka kerta kun avaan jonkun ohjelman, tässä tapauksessa mozilla firefoxin uusimman version, winellä, niin muuten ohjelma pyörii hyvin,mutta fontti on jotain ihmeellistä nuottikirjoitusta ja jossain lukee TAB??? Että kysyisin mikä mättää ja mitä tehdä. Kiitos vaivannäöstänne.

Ihmettelevä Gnomen käyttäjä
Auttaakos tässä paketin msttcorefonts asennus?
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install msttcorefonts Jos tuo ei auta niin hommaa esim. winetools ja asenna sen kautta tarvittavat fontit.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Ninnnu

• Käyttäjä
  • LinuCaster
    • Profiili
« Vastaus #7 : 03.12.06 - klo:16.27 »

osa peleistä toimii kyllä ihan winelläkin, joskaan WC3 ei ole sellainen. toisekseen en tiedä mitkä tuo .lnk-päätteinen pikakuvake, jota tuossa yritettiin suoritta, on mutta eine oikeasti ajaa vain suoritettavia ohjelmia eikä mitään pikakuvakkeita. linuxin linkin tosin kelpaavat.
WineHQ:n mukaan Warcraft III toimii Winellä: http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=897