Kirjoittaja Aihe: Edgy livecd: Frequency is out of range  (Luettu 1486 kertaa)

eap

  • Vieras
Edgy livecd: Frequency is out of range
« : 23.11.06 - klo:10.38 »
Hei,

En ihan pikaisella hakemisella löytänyt vastausta seuraavanlaiseen ongelmaan.

Yritän käynnistää Edgyn livecd:ltä niin loppuksi tulee vain musta ruutu ja herja: ATTENTION 120 k / 11Hz frequency out of range. Sama juttu safe graphics modessa, vga=771 noapic nolapic eivät myöskään auta. Minulla on koneella erinomaisesti toimiva Dapper, enkä halua Edgyä asentaa pysyvästi kovolle, vaan haluaisin sitä tutkia nimenomaan livecd:ltä. Olen kokeillut useampaa cd:tä, sama ongelma näyttää olevan myös eräiden muiden distrojen livecd:n kanssa, mutta ei kaikkien (esim DSL pelittää).

Itse arvelen ongelman olevan kytköksissä uuteen näytönohjaimeeni : Nvidia Geforce 6200A, agp väylässä.

Sama ongelma tuli tällä koneella kun kokeilin Dapperin livecd:tä, mutta siinä auttoi tuo safe graphics mode. Tätä ei ollut samalla cd:llä edellisen näytönohjaimen kanssa.

Tämä ongelma ei ole mitenkään päivänpolttava mutta olisi ihan mielenkiintoista saada siihen selvyys. Jos jollakin on linkki paikkaan, jossa tämä on jo selvitetty (suomeksi tai englanniksi, ruotsikin käy) olisi tiedonhaluni tyydytetty.

eap

  • Vieras
Re: Edgy livecd: Frequency is out of range
« Vastaus #1 : 24.11.06 - klo:12.47 »
Kokeilin tätä samaa desktop cd:tä toiselta koneeltani (safe graphics tilassa) ja kirjoittelen tätä nyt Edgystä käsin. Eli cd:llä ei liene vikaa koska olen juuri sitä käyttämässä.

Olen kokeillut erilaisia näytön asetuksia ja parametreja käynnistykden yhteydessä, mutta tuota ilmoitusta ihmeellisempää en ole saanut aikaiseksi. Homma siis etenee normaalisti siihen saakka kun se ubuntu logo on näkyvissä ja oranssi palkki on täyttynyt ja näyttö menee mustaksi. Sitten kursori vilkkuu muutaman kerran ja hetken päästä ilmestyy tuo em. herja ja homma jumittuu siihen.  ???

No ainakin pääsen nyt tätä Edgyä tutkailemaan kakkoskoneellani.  :)