tavallaan tuo olisi kyllä ihan tervetullut. harmi vaan, että se ei osaa vielä läheskään kaikkia temppuja joihin beagle on pystynyt jo pitkään. toki soisin trackerin kehittyvän nopeastikin korvaamaan beaglea, mutta tällä hetkellä se ei vaan yksinkertaiseti ole riittävän hyvä minulle, vaikka mono olisikin ihan mukava tiputtaa käytöstä.
Vaikka Tracker on riittävä minulle, niin en usko että se on vielä valmis yleisesti korvaamaan Beaglea. Näyttää olevan epäselvyyttä Trackerin tilasta, API:n "vakaudesta", jne. mikä on itsessään jo tarpeeksi hyvä syy viivyttää mukaan ottamista ainakin yhden version verran.
Olen melko varma, että Beaglea ehdotetaan 2.20:n mukaan. Siltä ainakin vaikuttanut, mitä lueskellut kehittäjen "Tracker vs. Beagle" keskusteluja.
Itse toivoisin ettei mono saisi kovinkaan paljoa huomiota, mutta saa nyt nähdä sitten.
eipä sinänsä, edgyn mukana tuleva beagle on aivan järkyttävän huono ja vei omalla koneellani kaiken prosessoriajan jonka pystyi saamaan, aina. vasta tämä 0.2.14 on toiminut kuten olisin olettanut sen oletuksena asennetunkin version toimivan.
Fedora Core 6 käyttää Beaglea (0.2.10) oletuksena ja aluksi olin tyytyväinen siihen. Ajan myötä huomasin niin paljon ongelmia, että se oli pakko kytkeä pois käytöstä. En tuota uutta versiota vielä kokeillut, mutta täytyy antaa Beaglelle piakkoin uusi mahdollisuus...
Edit: Monodevelop _ei ole_ tulossa mukaan GNOME kehitystyökaluihin, vaikka sitä ehdotettiinkin.