Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja hiiren sekoilu  (Luettu 1518 kertaa)

Teuria

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Ubuntu ja hiiren sekoilu
« : 17.10.06 - klo:22.54 »
Elikkä ongelma on seuraavan lainen: minulla on 2kpl koneita joista toisessa on win98SE ja toisessa nyt ubuntu.. minulla on koneisiin kytketty näytön/näppiksen ja hiiren jakaja ja kun vaihdan ubuntusta wintoosaan (windows) ja takaisin ubuntuun niin sen jälkeen hiiri alkaa loikkia ruudulla minne sattuu... hiiri on microsoftin intellimouse explorer 2.0A ja se on adapterin kanssa ps2 portissa..ja näppis jakaja on merkiltään belkin.  mitään ongelmaa ei esiintynyt silloin kun tuossa ubuntu koneessa oli DOS 6.22 asennettuna...

Kiitos

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: Ubuntu ja hiiren sekoilu
« Vastaus #1 : 18.10.06 - klo:08.54 »
Elikkä ongelma on seuraavan lainen: minulla on 2kpl koneita joista toisessa on win98SE ja toisessa nyt ubuntu.. minulla on koneisiin kytketty näytön/näppiksen ja hiiren jakaja ja kun vaihdan ubuntusta wintoosaan (windows) ja takaisin ubuntuun niin sen jälkeen hiiri alkaa loikkia ruudulla minne sattuu... hiiri on microsoftin intellimouse explorer 2.0A ja se on adapterin kanssa ps2 portissa..ja näppis jakaja on merkiltään belkin.  mitään ongelmaa ei esiintynyt silloin kun tuossa ubuntu koneessa oli DOS 6.22 asennettuna...

Kiitos

Eikös joku kirjoittanut, että sen hiiri PS/2-portissa rupesi "käyttäytymään oudosti"  :D jos sen otti irti portista ja laittoi takaisin, mutta sinulla on jakaja joten luulisi sen tekijän/suunnittelian tietävän, että PS/2 hiirtä ei saisi ottaa kesken kaiken pois, koska se voi särkeä jotakin koneesta tai hiirestä. No, ehkä tämä ei silti ole sinun hiiresi "huonon käyttäytymisen" syy.  :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.