Kirjoittaja Aihe: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS) [Ratkaistu]  (Luettu 570 kertaa)

Reksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Koneen käynnistyksen jälkeen tulee nykyisin joka kerta ruudulle virheilmoitus:

Järjestelmäohjelman ongelma havaittu
Haluatko ilmoittaa ongelmasta nyt?
Peru / Ilmoita ongelmasta

Ilmoitus häviää jos klikkaa kumpaa vain vaihtoehtoa, mutta muuta ei tapahdu.

Millä tuon ikkunan esilletulon saisi kokonaan estettyä? Miksei 'Ponnahdusilmoitus'-asetusten 'Älä häiritse tila käyttöön" -valinta vaikuta asiaan?
« Viimeksi muokattu: 02.10.24 - klo:15.09 kirjoittanut Reksa »

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS)
« Vastaus #1 : 01.10.24 - klo:01.01 »
Eikös tuo ilmoita ongelmasta vie tiedon Ubuntun kehittäjille? Jos ei lähetä tietoa, niin kehittäjät eivät tietenkään huomaa, että jokin on vialla. Ongelma jatkuu ja voi olla, että kärsijöitä on paljon. Lähettele vain niitä ilmoituksia. Nehän menee lähettämisen jälkeen ihan itsekseen.

Reksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS)
« Vastaus #2 : 01.10.24 - klo:09.35 »
Eikös tuo ilmoita ongelmasta vie tiedon Ubuntun kehittäjille? Jos ei lähetä tietoa, niin kehittäjät eivät tietenkään huomaa, että jokin on vialla. Ongelma jatkuu ja voi olla, että kärsijöitä on paljon. Lähettele vain niitä ilmoituksia. Nehän menee lähettämisen jälkeen ihan itsekseen.

Kyllähän tuon pitäisi mennä kertailmoituksella. Mutta minusta tuo 'ilmoita ongelmasta' ei toimi ollenkaan, sillä jos avaan ensin järjestelmänvalvonnan niin mitään dataa ei lähde netin kautta ulos vaikka sitä klikkaa! Tuo optio on siis ihan silmänlumetta...

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 888
    • Profiili
Vs: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS)
« Vastaus #3 : 01.10.24 - klo:12.32 »
Tämä nyt ei auta mistä syystä ilmoitus tulee, mutta itse olen ongelman ratkaissut poistamalla apport-palvelun käytöstä.
Koodia: [Valitse]
sudo systemctl disable apport.service

Reksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS)
« Vastaus #4 : 01.10.24 - klo:21.31 »
Tämä nyt ei auta mistä syystä ilmoitus tulee, mutta itse olen ongelman ratkaissut poistamalla apport-palvelun käytöstä.
Koodia: [Valitse]
sudo systemctl disable apport.service

Eipä tuokaan poistanut virheilmoitusta koneessani... Kun ajoin em. komennon päätteessä, tuli tällainen plaute:

Koodia: [Valitse]
apport.service is not a native service, redirecting to systemd-sysv-install.
Executing: /lib/systemd/systemd-sysv-install disable apport

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3941
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: "Järjestelmäohjelman ongelma havaittu" (Ubuntu 22.04 LTS)
« Vastaus #5 : 02.10.24 - klo:06.54 »
Tämä nyt ei auta mistä syystä ilmoitus tulee, mutta itse olen ongelman ratkaissut poistamalla apport-palvelun käytöstä.
Koodia: [Valitse]
sudo systemctl disable apport.service

Eipä tuokaan poistanut virheilmoitusta koneessani... Kun ajoin em. komennon päätteessä, tuli tällainen plaute:

Koodia: [Valitse]
apport.service is not a native service, redirecting to systemd-sysv-install.
Executing: /lib/systemd/systemd-sysv-install disable apport

https://askubuntu.com/a/93467 tuolla vähän lisää vinkkejä miten saa toimiin jos ei poista koko ohjelmaa
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Reksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 173
    • Profiili
https://askubuntu.com/a/93467 tuolla vähän lisää vinkkejä miten saa toimiin jos ei poista koko ohjelmaa

Kiitos tuosta linkistä! Vasta /etc/default/apport -tiedoston editointi blokkasi virheilmoituksen..