Kirjoittaja Aihe: Pakettienhallintaongelma  (Luettu 1629 kertaa)

temew

• Käyttäjä
    • Profiili
Pakettienhallintaongelma
« : 07.10.06 - klo:21.40 »
Asensin juuri 64 bittisen version dapper 6.06 version Kubuntusta. Käytän webbiyhteytenäni baanaa, joten koneeni ei päässyt webbiin aluksi vaan asennuksen jälkeen täytyi ajaa komentoriviltä pppoeconf...

Nyt kun nettiyhteys toimii, niin adept (eikä muutkaan paketinhallinat) ei suostu noutamaan pakettilistaa..

olen myös kokeillut ajaa käskyt komentoriviltä, joten en enää tiedä, mikä mättää..  ???

Olen vasta-alkaja kubuntun käytössä.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Pakettienhallintaongelma
« Vastaus #1 : 07.10.06 - klo:22.27 »
Hmm, ainakin minun selvännäkökykyni on jotenkin taas häiriintynyt, siksipä on pakko udella tälläisiä "itsestäänselvyyksiä." :)
Mitkä käskyt olet ajanut komentoriviltä, ja minkälaisia virheitä niiden jälkeen on tullut?

No kristallipallosta tarkastellen arvaan että tämä auttaa.
sudo kate /etc/apt/sources.list
Muuta kaikki http:// -> ftp://
tallenna tiedosto ja sulje kate
Komenna sitten sudo apt-get update
Jos kate ei toimi, käytä nano:a

Tuo arvaukseni perustuu siis täysin arvaukseen koska minkäänlaista tietoa käytetyistä komennoista
tai niistä aiheutuneista virheistä ei ole, ja kaiken lisäksi kristallipallosta on patterit loppu. :D

Jos tuo ei auta, niin kerro tarkasti mitä komentoja syötät ja mitä virheitä niistä seuraa.
Lisäksi kiinnostaa se että minkälainen on /etc/apt/sources.list tiedostosi, kopioi se vaikka tänne.
« Viimeksi muokattu: 07.10.06 - klo:22.29 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

temew

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Pakettienhallintaongelma
« Vastaus #2 : 08.10.06 - klo:10.07 »
Kiitos paljon!  ;D

Tuo pelasti koneeni lentämästä pihalle... Huomasin myös, että adepti oli pistänyt ne repositoryt kommenteiksi kun oli pitänyt niitä viallisina.. Nyt kuitenkin toimii kuin unelma!  :D